PASTÍS SACHER amb la Thermomix

Ingredients:

Pel pastís:

  • 200 gr. de xocolata fondant (mínim 50% de cacau) a trossos
  • 120 gr. de mantega
  • 190 gr. de sucre
  • 50 gr. de brandi
  • 6 rovells d’ou
  • 120 gr. de farina de rebosteria
  • 1 culleradeta de llevat químic, tipus Royal
  • 6 clares d’ou
  • 1 polsim de sal
  • 400 gr. de melmelada d’albercoc ( 1 pot, si n’hi ha una mica més també va bé)

Per la cobertura:

  • 200 gr. de xocolata fondant (mínim 50% de cacau) a trossos
  • 70 gr. d’aigua
  • 70 gr. de mantega

PREPARACIÓ:

  1. Escalfem el forn a 180º
  2. Agafem un motlle desmuntable de 22-24 cm i l’untem amb mantega.
  3. Al pot de la Thermonix hi posem 200 gr. de xocolata a trossos i ratllem 10 segons/velocitat 10 (pujant la velocitat primer fins al cinc i progressivament fins al 10). Si no estigués prou esmicolat, repetim el pas.
  4. Baixem amb l’espàtula la xocolata que hagi pogut quedar a les parets i afegim la mantega i 150 gr. de sucre. Escalfem amb el tap posat 4 segons/ 50 graus/ velocitat 2.
  5. Retirem el tap i programem a velocitat 3 (sense temps) i incorporem el brandi i els sis rovells d’ou, un a un per l’obertura.
  6. Afegim la farina i el llevat i barregem 10 segons/velocitat 3,5. Després aboquem la massa a un bol i reservem mentre fem les clares a punt de neu.
  7. Molt important, perquè les clares ens pugin el got ha d’estar completament net, sense greix i fred. Jo el que faig és que el poso uns deu minuts al congelador o una estona a la nevera.
  8. Col·loquem l’eina de la papallona i muntem les clares. Per fer-ho afegim les clares al pot juntament amb 40 gr. de sucre i el polsim de sal i programem 4 minuts / velocitat 3,5.
  9. Incorporem les clares al bol i barregem la massa amb l’espàtula de manera envolvent, de baix cap a dalt.
  10. Ho aboquem al motlle procurant que quedi uniforme. Podem donar uns copets al pot per anivellar-lo i ho posem al forn durant 45 minuts.
  11. Passat aquest temps deixem refredar el pastís una mitja hora sobre una reixeta i després desemmotllem. Mentrestant netegem el pot per fer la cobertura.
  12. Quan el pastís estigui fred el tallem per la meitat i el farcim amb la melmelada. Si veiem que és massa espessa la podem escalfar dins el got 1 min/ 80 graus/ velocitat 2 i després cobrim els laterals i la part de dalt també amb la resta de melmelada.
  13. Finalment fem la cobertura de xocolata. Posem al got 200 gr. de xocolata a trossos i ratllem 10 segons/ velocitat 10, com abans. Amb l’espàtula, baixem la xocolata. Afegim aigua calenta i escalfem 4 minuts / a 50 graus/ velocitat 2.
  14. Després afegim la mantega i barregem 4 minuts/50 graus/ velocitat 2 un altre cop.
  15. Col·loquem una plata o un plat gran a sota de la reixeta i aboquem la xocolata desfeta per damunt del pastís, intentant cobrir tota la superfície, ajudant-nos d’una espàtula plana .
  16. El deixem refredar una hora i ja ens el podem menjar. Bon profit! I si tenim ganes podem muntar a la Thermomix la nata per acompanyar. Però això, ja és una altra recepta.

PUBLICAT ORIGINALMENT A: ESTOVALLES DE PAPER

Origen: PASTÍS SACHER amb la Thermomix

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.