INGREDIENTS:
- 1 i ½ kg. de pomes blanques i roges
- 1 got de sucre
- 1 got de farina
- 1 got de llet
- 4 ous grans (o 5 de petits)
- 1 sobret de rent “Royal”
- mantega o margarina
- melmelada de bresquilla
- canyella
- 1 llima (llimona)
PREPARACIÓ:
- Ratllem la llima i posem la ratlladura en un platet. Reservem dues o tres de les pomes. Omplim un llibrell o un bol gran amb aigua i el suc de la llima que acabem de ratllar. Pelem la resta de les pomes i les fem a trossets menudets que anirem deixant en el plat fondo. En un altre bol o llibrell batem el sucre, la llet, la farina, el rent, una puntada de canella i els ous. En estar ben triturat, li afegirem la poma tallada, la ratlladura d’una llima i ho mesclarem ben mesclat.
- Ara, untem un motlle desmuntable per a pastissos amb mantega amb l’ajuda de la cullereta. O un de no desmuntable amb un paper de forn untat amb mantega al fons, com he fet jo. Per a això, marcarem el cul del motlle en el paper de forn. Untarem el fons i les vores del motlle i li apegarem al fons el redolí de paper de forn. Abocarem a dins els ingredients.
- Pelem ara la poma que havíem reservat abans i la fem a gallons molt prims. A mesura que els tallem, els anem deixant dins del llibrell amb aigua i suc de llima per tal que no es facen marronosos (així no s’oxiden). En estar tots tallats, els traiem de l’aigua i suc i els escorrem. Anem col·locant els gallons de poma damunt del batut fent dos o tres camins.
- Encenem el forn a dalt i a baix amb el ventilador a 180º C primer. Col·loquem dins el motlle i el posem a coure’s. Als deu minuts, abaixem el forn a 160º C. El temps total de cuita ha de ser d’una mitja hora a tres quarts, tot depenent de la grossària del pastís.
- En estar quasi cuit, es trau el pastís i es “pinta” amb la melmelada de bresquilla, amb l’ajuda d’una cullera. El tornem a enfornar per tal que la melmelada s’apegue bé a la poma (els deu minuts finals). En estar el temps, apaguem el forn i deixem que es refrede a dins del forn fins que s’acabe l’escalfor.
- Quan s’haja refredat, el traurem del motlle, el col·locarem en una plata redona i el col·locarem a la nevera.
- Està més bo si es fa d’un dia per a l’altre. Per saber si s’ha cuit, podem punxar-lo amb una agulla. Si n’ix quasi seca, ja està bo el pastís.
So delicious!
Yes 😋