
Per fer aquesta deliciosa crema de musclos necessitem (4 pax):
- 1 Kg de musclos,
- 2 cebes mitjanes,
- un parell de branques d’api,
- un parell de pastanagues grans,
- 200 ml de vi blanc,
- 1/4 de litre de fumet de peix,
- 200 ml de nata líquida,
- una fulla de llorer i sal.
Preparació:
- Després de netejar bé els musclos, els posem en una olla, juntament amb el vi i el llorer i els tapem. Un cop s’hagin obert totes les closques, els deixem bullir 5 minuts i els retirem del foc. Un cop freds, traiem la carn de les closques i la reservem, juntament al suquet de bullir-los, per més endavant.
- En una altra olla (o en la mateixa on hem bullit els musclos), posem una mica d’oli i sofregim la ceba tallada a daus molt petits, a foc molt lent. Un cop feta, hi afegim la pastanaga (tallada a rodanxes) i l’api tallat a trossos petits i ho deixem daurar a foc lent durant uns 10 minuts.
- Un cop la verdura rossa hi afegim el suc de bullir els musclos i el brou de peix i ho deixem fer xup-xup durant uns 15 minuts aproximadament (fins que les pastanagues siguin toves). Hi afegim els musclos i els deixem bullir dins de la sopa durant 10 minuts.
- Ho triturem amb l’ajuda de la batedora i hi afegim la nata líquida. Rectifiquem de sal, al gust , filtrem pel xinès i servim.
- Bon profit!