
Necessitem (per dos persones):
- – Un porro grandot
- – Mig lluç
- – Espàrrecs
- – Una llimona
- – Farigola
- – Paper de plata
Preparació:
- Primer anem a la plaça, demanem un lluç ben maco, que ens el preparin ben netejadet i sense pell i tallat a filets.
- Per dos persones hauria de sobrar lluç…
- Després passem els porros tallats per una paella amb una mica d’oli, i els deixem que es vagin fent a foc lents, sense que arribin a agafar coloret (el terme tècnic és “rehogar”).
- També fem de la mateixa manera els espàrrecs.
- Preparem la paperina: tallem un tall gran de paper de plata, li posem primer un llit de porro i a sobre el tall de lluç.
- Li tirem un rajolinet de suc de llimona, una mica d’oli bo, sal i pebre.
- Al costat li posem els espàrrecs i una branca de farigola (que li donarà un perfum superbo, sempre que t’agradi la farigola, clar).
- Un cop fet tot això, li posem a sobre un tall de paper de plata de la mateixa mida i ara és qüestió d’anar doblegant els costats (millor fer un doble doblec) apretant amb els dits perquè quedi ben tancat.
- Al final podem doblegar les cantonades cap a dins per acabar d’assegurar que no s’escaparà aire.
- Queda posar-ho al forn a uns 200º i esperar fins que la paperina s’infli del tot: llavors ja ho podem treure.
- Vindrien a ser uns 20 minutets…
- Després es serveix al plat directament amb el paper de plata: el convidat ho trenca amb el ganivet i li ve la bafarada de lluç, porro i farigola als nassos.