Arxius diaris: Abril 30, 2023

ALL I PEBRE DE RAP I LLAGOSTINS

Ingredients:

  • – 16 llagostins ( 4 per cap )
  • – 8 cuetes o talls de rap
  • – Una llesca de pa de pagés remullat en aigua
  • – 6 grans d’all
  • – 1 vas de vi blanc
  • – 1 cullerada de pebre vermell dolç
  • – 10-15 ametlles torrades
  • – 4-5 fils de safrà
  • – 1 vas de brou de peix
  • – Sal, pebre i oli

Preparació:

  1. En una cassola amb una mica d’oli hi passeu el rap salat i enfarinat i un cop una mica saltejat, el reserveu.
  2. Al vas de la batedora o semblant tritureu els alls, les ametlles, el pa i el pebre vermell dolç.
  3. En aquella cassola de fregir el peix ,amb l’oli que us ha sobrat hi sofregiu aquesta picada una mica i de seguida hi afegiu el vi blanc i un cop reduït , hi poseu el rap, el brou de peix i el safrà.
  4. Ho deixeu coure uns 10 minuts i passat aquest temps hi afegiu els llagostins, que coureu uns 5 minuts més.
  5. Rectifiqueu de sal , si fa falta , empolseu amb julivert
  6. Bon profit !!!

Recepta extreta de “La Menta Fresca”

Origen: ALL I PEBRE DE RAP I LLAGOSTINS

XIa Fira de la Llavor Tradicional – Roda de Ter

Dies 7 de maig del 2023 Roda de Ter (Osona)

Es celebra el primer diumenge de maig.
Té per objectiu contribuir a la recuperació, difusió i re valorització de les llavors locals, o tradicionals, així com afavorir el contacte entre productors i consumidors, a més de fomentar la cooperació entre pagesos i artesans que produeixen aliments ecològics i de proximitat.

MÉS INFORMACIÓ A:   https://www.rodadeter.cat/

I A:        https://firadelallavor.cat/

Crema de marisc amb mousse de salmó

Ingredients: (per a 6 persones)

pel fumet:

  • peix de roca, crancs, cap de rap i de gambes………
  • 2 pastanagues
  • 1 porro
  • 2 cebes
  • 2 patates
  • Sal
  • Oli d’oliva verge extra
  • 2 litres d’aigua

per la crema:

  • 50cc. de llet
  • 50gr. de fècula de panís
  • fumet

per la mousse de salmó:

  • 300gr. de salmó fresc sense pell ni espines
  • 200cc. de crema de llet
  • 100gr. de carbassó pelat
  • 3 escalunyes
  • 4 ous
  • sal i pebre blanc

també necessiteu:

  • 1 motlle allargat de 24cm.
  • paper de forn per la base del motlle
  • mantega per untar
  • germinat de soja o d’alfals

Preparació:

  1. La mousse, heu de fer-la amb antelació.
  2. Fregiu el salmó tallat a daus, afegiu les escalunyes i el carbassó tallats a trossos, coeu durant 7 o 8 minuts. Poseu-hi la crema de llet, la sal, el pebre i deixeu coure 8 minuts a foc baix.
  3. Tritureu amb la batedora, tot afegint els ous.
  4. Escalfeu el forn a 225ºC.
  5. Unteu el motlle amb mantega, folreu la base amb paper de forn i aboqueu-hi la crema. Tapeu el motlle amb un tros de paper. Coeu al forn al bany maria durant 35 o 40 minuts. Deixeu refredar i reserveu tota la nit a la nevera.
  6. L’endemà desemmotlleu girant-la damunt d’una safata…
  7. talleu-la a talls de 1’5cm.
  8. Per fer la crema de marisc, poseu una olla al foc amb un raig d’oli, les cebes, pastanagues i el porro, tot tallat a trossos grans. Ho fregiu uns 10 minuts, afegiu el peix de roca, els crancs i les patates trossejades, hi doneu uns tombs, 4 o 5 minuts; a continuació, poseu-hi el cap de rap i l’aigua.
  9. Ho deixeu coure casi be una hora. Saleu i deixeu refredar.
  10. Coleu el caldo prement el peix i perquè deixi anar tot el suc.
  11. Poseu-lo al foc de nou i quan bulli, desfeu la fècula en la llet i l’afegiu al fumet, remeneu be amb un batedor manual, i quan espesseixi ho retireu fel foc.
  12. Per servir a taula, poseu dos talls de mousse a cada plat, amb els brots de germinat damunt i serviu la crema molt calenta en una gerra posant-ne a cada plat en la mateixa taula.
  13. Bon profit!!

Recepta extreta de “Cuina de la Mare”

Origen: Crema de marisc amb mousse de salmó

Crema d´espàrrecs verds amb royale de shiitake (29/46)

Ingredients per a la crema:

  • 500 gr d´espàrrecs verds
  • 130 gr de mantega
  • 375 gr de beixamel (feta amb 60 gr de mantega i 60 de farina x litre de llet)
  • 125 ml de brou de pollastre
  • 100 ml de crema de llet

Ingredients per a la Royale:

  • 50 gr de shiitakes (cuits a la llet x fer la beixamel)
  • 100 ml de beixamel
  • 60 ml de crema de llet
  • 12 roivells d´ou x litre (son uns dos rovells i mig aprox)

Preparació:

  1. Començarem hidratant els shiitakes (si els comprem secs) i bullint-los amb la llet que després farem servir per fer la beixamel. Per tant a continuació farem un roux amb 30 gr de mantega i 30 de farina ja que utilitzarem mig litre de llet. Quan la beixamel estigui la reservem.
  2. Per fer la crema tallarem els espàrrecs (només aprofitarem de la meitat cap amunt). Els potxem amb mantega i quan estiguin al punt hi afegirem una bona part de la beixamel i ho deixarem coure uns vint minuts. Ho triturem, ho colem i ho fem bullir juntament amb el brou de pollastre. Si us queda molt espès utilitzeu més brou. I fora del foc hi afegiu la crema de llet, tot i que jo, per exemple, no ho vaig fer (però va a gustos).
  3. Per fer la royale triturarem els shiitake amb la part de beixamel que li correspon a la recepta, uns 100 ml aprox, la crema de llet i els rovells (jo crec que possiblement en vaig posar pocs…us he donat la proporció que a mi em van donar, però). Rectifiquem de sal i pebre, ho posem en uns motllos per anar al forn untats amb mantega i ho deixem coure mitja hora a 95 graus al bany maria. Es imprescindible que l´aigua del bany maria estigui bullint (o hagi acabat de bullir) quan hi poseu els flams. Jo vaig haver de coure-ho una estona més probablement perquè 1) no tenia la proporció correcta de rovells i sobretot 2) l´aigua no estava bullint.
  4. La crema queda poderosa i la Royale suau, però amb el característic gust del shiitake. Molt bo!

PUBLICAT ORIGINALMENT A: FOOD AND FOOT

Origen: Crema d´espàrrecs verds amb royale de shiitake (29/46)

Amanida tropical

INGREDIENTS:

  • Amanida gourmet (bossa)
  • Pinya (natural o en conserva)
  • Nous
  • Olives negres
  • Salsa rosa

COM HO PREPAREM?

  1. Aboquem l’enciam de la bossa a un bol per amanides.
  2. Afegim unes cullerades de salsa rosa.
  3. Tallem la pinya a trossets i la posem a sobre. En aquest cas he fer servir pinya en conserva “al natural”, però podem fer-ho amb pinya natural que sempre serà millor.
  4. Esmicolem les nous i les tirem per sobre.
  5. Afegim les olives.
  6. Bon profit!

PUBLICAT ORIGINALMENT A: CUINAR ÉS FÀCIL

Origen: Amanida tropical