
Ingredients per 6 persones:
- 1 kg. de vedella del conill
- 3 cebes mitjanes de Figueres
- 4 tomàquets de pera
- 2 alls
- 150 grs. de pèsols
- 2 pastanagues
- 60 grs. de moixernons
- 1 litre d’aigua
- oli
- sal
- pebre
- vinagre de poma
- ratafia
- farina
- orenga
- sajolida.
Elaboració:
- -Talleu la carn a trossos mitjans i traieu-ne el greix, macerar la vedella amb oli, vinagre, sal i pebre, durant 12 hores al frigorífic embolicat amb paper film.
- -Poseu els moixernons en remull durant ben bé un parell d’hores, (guardar l’aigua per després afegir-la a la cassola.)
- -Enfarineu la carn i fregiu-la una mica en una paella fins que agafi color, i reserveu-la amb una cassola.
- -Sofregir la ceba, l’all i el tomàquet, una vegada estigui enrossit afegiu-hi l’aigua i quan bulli col·leu lo i aboqueu-lo a la cassola amb l’orenga, la sajolida i un bon raig de ratafia, (1 hora i mitja a foc suau.)
- -Al cap d’una hora afegiu-hi els pèsols, les pastanagues (tallades petites) i els moixernons i rectificar amb l’aigua dels bolets. (1 hora més de foc suau).
- -Quan la carn estigui tova rectifique-ho de sal i pebre i retireu-lo del foc. Serviu-lo calent.