Per a 4 persones
Ingredients:
- 1 cebeta per persona
- 1/2kg de carbassa per persona (contant la pell i les llavors, un cop neta serà menys quantitat, és clar)
- 300ml de brou per persona +/-
Elaboració:
- Sofregir ceba tallada molt fina amb mantega i oli, deixar-la estovar i que no s’enrosseixi.
- Un cop ben blanqueta, si afegeix la carabassa a trossos i sense llavors i també es deixa sofregir fins que tingui un aspecte tou, llavors s’hi aboca el brou (millor vegetal, i en tot cas amb poc pollastre) i es deixa bullir mitja hora o mes, amb l’olla mig tapada.
- Es tritura molt bé i es passa pel colador xinès perquè quedi ben fina, es torna al foc i com que té tendència a quedar dolça, si tira sal, pebre blanc, nou moscada i unes gotes de tabasco (tot això va a gustos), es comprova el gust i finalment s’hi tira la crema de llet a gust del consumidor perquè quedi cremosa.
- IMPORTANT: un cop posada la crema de llet, no deixar bulli, sinó es podria tallar
- Es pot servir dins de la carbassa, fent-la servir de sopera (o no). Per buidar-la fer servir una cullera que talli, per exemple la de fer boles de meló, de tota manera queda molt bonic però és bastant costós.
- Per acompanyar s’hi pot posar a l’hora de servir: formatge ratllat, encenalls de parmesà, pernil ibèric, o encenalls de foi d’ànec. (aquests darrers per ocasions especials, es fan congelant el bloc de foi i passant-lo per una mandolina a l’hora de servir, es desfan amb l’escalfor per tant s’han de posar al moment de portar a taula o posar-los en un bol i que cada comensal es serveixi).