
Ingredients:
- 1 tall de bacallà per persona d´uns 150 gr. aprox
- 1 ceba i 1 gra d’all
- 1/4 de litre de vi blanc
- 1/2 litre de l´aigua de coure el bacallà
- julivert picat en abundància (a gust del cuiner)
- oli, farina, llorer
Preparació:
- Es cou el bacallà amb aigua freda, retirant-lo quan l´aigua comença a treure bombolles.
- A la recepta original del llibre diu que acte seguit l´eixuguis bé, el passis per farina i el fregeixis amb oli ben calent. Jo aquest darrer pas no el vaig fer.
- El meu bacallà era tan melós (sol passar quan el compro ja dessalat a la parada de sempre del mercat) que fer aquest pas era innecessari.
- A més a més el bacallà s´hagués fet massa, per tant millor oblidar-se’n ja que l’aigua de la cocció l’utilitzarem més endavant, així que millor coure´l amb aigua i prou.
- Sofregim la ceba mentre matxuquem l´all amb el julivert en un morter, i al final hi posem unes cullerades d’aigua de la cocció. Ho posarem amb la ceba desprès d’haver-hi afegit dues cullerades de farina, el vi blanc i un mig litre aprox de l´aigua de la cocció, i també la fulla de llorer.
- Ho deixeu coure uns deu minuts i llavors podeu optar per dues opcions: o bé poseu els talls de bacallà a la paella on esteu fent la salsa i ho deixeu uns minuts per a que el bacallà s’impregni bé de la salsa o feu el mateix però en una cassola de fang. Jo vaig optar per la primera i al llibre diu que ho facis com la segona. Jo crec que queda igual de bo.
- Per presentar-ho a taula queda molt millor fer-ho en una cassola de fang, naturalment, però jo vaig emplatar a la cuina i el vaig servir ja als plats respectius.
