


Ingredients per 4 persones:
- 300 g de cigrons menut de Mura bullits.
- 12 Gambes vermelles.
- 2 cebes tendres.
- 3 grans d’alls.
- 2 tomàquets madurs.
- 1 Pebrot vermell petit o mitja.
- 1 cullerot de brou de peix.
- 1 got petit de vi blanc.
- Oli
- Sal i pebre.
- Opcional: Un xic de pebre vermell picant o una mica de bitxo.
Picada:
- 2 grans d’all.
- julivert.
Temps d’elaboració: 30 minuts
Elaboració:
- Bullirem els cigrons tal com indico aquí, i els reservem.
- Primer de tot posem l’oli en una cassola de ferro i sofregim uns 3 o 4 minuts les 12 gambes. Reservem.
- Tallem les dos cebes tendres a trossos petits, el pebrot vermell ben finet, els tres dents d’alls a rodanxes i posem a la mateixa cassola on hem sofregit les gambes, saltegem uns 10 minuts.
- Afegir els 2 tomàquets madurs ratllats, posem els cigrons bullits i escorreguts i remeneu-los amb el sofregit a foc baix. Incorporem la picada d’all i julivert, el mig cullerot del suc de la cocció dels cigrons i el cullerot de brou de peix. Deixem que arranqui el bull, salpebrem i continuar uns 10 minuts mes.
- Afegim a la cassola les gambes deixem 5 minuts perquè tot agafi sabor, apaguem el foc i deixem reposar una estona abans de servir. El plat ha de quedar una mica caldos.





