
Ingredients per 6 persones:
- 1,200gr vedella lligada (llata)
- 1 ceba grossa
- 2 o 3 tomàquets
- una pastanaga
- ¼ branca de canyella
- un bon raig de brandi
- un rajolí d’anís
- 2 pots de rovellons
- llard i oli d’oliva
- farina o maizena
Preparació:
- Es sala la vedella i es rosteix en una cassola amb una mica de llard i oli i junt amb la ceba tallada a quarts, els tomàquets partits per la meitat i la canyella, quan agafi color, tirar-hi l’anís i el brandi. Ha de coure quasi dues hores a foc lent i amb la cassola tapada, per si sol ja fa suc però si ni manca hi podeu afegir aigua.
- Si teniu olla exprés, jo sempre la faig així, s’hi tiren tots aquests ingredients alhora, menys els rovellons, amb un dit d’aigua al cul de l’olla, dependrà de l’olla, però són uns 30 minuts de cocció. Rostida en aquest tipus d’olla te l’avantatge que fa molt de suc i en tindrem prou per cobrir la vedella un cop a la cassola i no ens caldrà posar-hi aigua.
- Separem la vedella de la resta i es la deixem refredar. La canyella la llancem, i la resta i en calent ho triturem.
- Quan la vedella està freda es talla a talls rodons i de 1 cm com a màxim de gruix. Es posa a la cassola junt amb el sofregit ja triturat, els rovellons escorreguts i es cobreix amb aigua o, en el seu cas, amb el suc de rostir-la amb l’olla exprés. En aquest punt, i per donar-hi més consistència al suc, en separem una mica en un bol i hi desfem maizena, l’afegim a la cassola, tastem si està bé de sal i ho deixem coure uns 10 minuts més tot junt a foc baix.