

Com que encara és temps de carxofes i abans de que es posin massa més dures, corro de seguida a presentar-vos un plat d’una cuinera que agrada a molts, la Carme Ruscalleda.
Ingredients:
- – 800 grams de patates
- – 2 quilos de carxofes
- – 1 cabeça d’alls
- – 2 nyores
- – 35 grams d’avellanes torrades
- – 35 grams d’ametlles torrades
- – Julivert fresc
- – 100 ml de Xerès sec
- – Sal i pebre
Preparació:
- – Poseu en remull amb aigua les 2 nyores traient les llavors.
- – En una cassola sofregiu els alls tallats a làmines gruixudes, la polpa de les nyores ( rasqueu la pell remullada de les nyores i la traureu ) i el julivert fresc, sense que els alls es cremin.
- – Tritureu aquesta barreja amb els fruits secs, el xerès i una mica d’aigua.
- – Ho tornem a la cassola i allí hi afegim les patates escapçades, sal i una mica de pebre i ho cobrim d’aigua bullent, millor mineral.
- – Es pelen les carxofes només deixant el cor i es fregeixen en oli d’oliva, senceres.
- – Quan estiguin fetes, assequeu amb paper de cuina l’excés d’oli, les partiu per la meitat i les afegiu a la cassola amb les patates i que acabin de fer-se, absorbent tots els aromes. Proveu i corregiu de sal i pebre.