Ingredients per a 4 persones:
- •12 talls de carn de vedella de la part de la llata
- •20 gr. de farina blanca
- •1 ceba grossa
- •2 tomàquets madurs
- •100gr. de pèsols
- •40 ml. de Xerès
- •1 gra d’all
- •10 gr. d’ametlles torrades
Preparació:
- Primer prepararem els ingredients. Netegem bé la carn de greixos, la salpebrem i l’enfarinem lleugerament. Piquem la ceba molt fina i ratllem els tomàquets sense llavors.
- A l’olla i amb l’oli ben calent hi fregim la carn fins que els talls siguin ben rossos, els reservem.
- Al mateix oli hi tirem la ceba i la deixem sofregir fins que quedi daurada uns 40 minuts, afegir el tomàquet i el Xerès i deixar coure 10 minuts més.
- Posar a l’olla els talls de carn qua havíem reservat, cobrim amb aigua mineral. Si no teniu olla a pressió deixeu coure a foc lent uns 60 minuts, així us quedarà molt tendra. Si sou tant afortunats com jo i la vostra mare que us estima i us vol facilitar la vida us va regalar una olla a pressió quan us vareu independitzar amb 20 minuts de cocció ho tindreu llest.
- Quan acabeu afegiu a l’olla una picada amb mig gra d’all i les ametlles, afegiu també el pèsols i deixeu coure 10 minuts més. Afineu de sal i llest per sucar-hi pa!!