Bunyols farcits de crema

Per a 6 persones

Ingredients bunyols:

  • 250 grs. aigua
  • 100 grs. mantega
  • 50 grs. de sucre
  • 5 grs. de sal
  • 200 grs. de farina
  • 30 grs. anís sec
  • 4 ous grossos o 5 mitjans
  • oli d’oliva
  • sucre per arrebossar

Ingredients crema pastissera:

  • 500 grs. llet sencera
  • 100 grs. de nata líquida 35%
  • 90 grs. de sucre blanc
  • 46 grs. de Maizena
  • 3 rovells d’ou
  • ½ branca de canyella
  • ½ pell de llimona

Elaboració:

  1. En un cassó, al foc, posem l’aigua, la mantega a trossos, el sucre, la sal i l’anís sec, i ho fem bullir. Fora del foc, afegim la farina tamisada, de cop, i remenem.
  2. Amb la batedora elèctrica de barnilles anem afegint els ous d’un en un, sense deixar de remenar. La textura de la massa, ha de ser de “bec d’ànec” (pico de pato), quan la comprovem amb una espàtula, aixequem una cullerada i ha de quedar la forma del bec de l’ànec.
  3. Escalfem oli d’oliva en una cassola ample i una mica fonda, i quan l’oli estigui calent, però no bullint, hi anem posant boles de massa. També es pot posar la massa en una màniga pastissera amb broquet arrissada, i anar fregint els bunyols. Els anem girant i quan estiguin fets, els posem en un colador i després els arrebossem amb sucre blanc.
  4. Per fer la crema pastissera, en un cassó posem la llet, la nata, la pell de llimona, la canyella i el sucre. Remenem i abans de posar al foc, separem una mica d’aquesta barreja i dissolem a part la Maizena fora del foc.
  5. Un cop la llet arrenqui a bullir, l’aboquem, amb un colador, sobre els rovells d’ou batuts, sense deixar de remenar. Ho tornem a posar tot al foc i afegir la Maizena, tot remenant fins que s’especiï.
  6. Deixem que es refredi en una màniga pastissera, o tapada amb paper film, a la nevera.
  7. Farcir els bunyols amb la màniga pastissera, amb broquet per farcir, o amb una cullera.

PUBLICAT ORIGINALMENT A: LA CUINA NO FA POR

Origen: Bunyols farcits de crema

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.