
Ingredients:
- 1 turbot sencer dividit en quatre supremes
- 100 gr de mantega
- 5 crancs de mar
- 300 ml de fumet vermell de marisc o peix
- 100 gr de polenta
- 100 gr de blat de moro
- 200 ml de nata
- 1 branca de vainilla
- quicos triturats
Preparació:
- Començarem fent una mantega de crancs per a fer el turbot a la planxa i també per saltejar la polenta. Només heu de desfer la mantega amb cinc crancs , colar-la i reservar-la.
- La polenta l´afegiu al fumet quan aquest estigui bullint i la treballeu, remeneu, cinc minuts a foc lent.
- Tot seguit la deixeu refredar a temperatura ambient i la reserveu a la nevera. us quedarà compactada, com si fos tofu, i just abans de servir-la la passeu per la paella amb la mantega de crancs.
- Per fer la salsa poseu el blat de moro i la crema de llet, juntament amb les llavors de la branca de vainilla, en una batedora o en una termomix (si en teniu).
- Amb la termomix són deu minuts a 100 graus velocitat 8.
- En una batedora gran doncs una estoneta de res, i quan estigui tot ben esmicolat ho treballeu uns minuts al bany maria…mentre feu les supremes de turbot a la planxa amb la mantega de crancs. Ho serviu amb els quicos esmicolats a sobre de la suprema.