Arxius diaris: Agost 5, 2018

Cua de bou amb escamarlans, un mar i muntanya

Ingredients:

  • Llard
  • Oli
  • 1 cua de bou tallada
  • 2 porros
  • 4 cebes petites
  • 4 pastanagues petites
  • Herbes: llorer, farigola, ginebró, clavell
  • ½ l de vi negre de grau
  • Sal i pebre
  • Aigua
  • 1 ceba
  • 2 tomàquets madurs
  • 2 alls
  • 8 escamarlans grossos

Picada:

  • 1 carquinyoli,
  • xocolata a la pedra (una presa),
  • ametlles,
  • avellanes i pinyons.

Procediment:

  1. Prepareu la cua de bou tot separant-la netament per les vèrtebres. És una operació que es pot fer amb un ganivet ben esmolat tot buscant-ne la juntura amb paciència; no permeteu que el carnisser ho faci amb serra elèctrica perquè esmicola parts que després es troben i són molestes.
  2. En una olla a pressió, salpebreu la carn i rostiu-la amb el llard i oli. Afegiu-hi els porros, les pastanagues, una ceba; quan les verdures estiguin una mica fetes aboqueu-hi les herbes (dins d’una mussolina les més petites per poder-les pescar després), el vi i, si cal, acabeu de cobrir el conjunt amb una mica d’aigua. Quan l’olla comenci a bufar, poseu el gas al mínim i deixeu-ho coure durant una hora. Passat el temps, refredeu i obriu l’olla i vegeu que la carn sigui ben cuita, tant que se separi ben bé sola de l’os (si no fos així torneu-la més temps al foc). Fet això, traieu les herbes, la carn, les cebetes i les pastanagues de l’olla; la resta ho reduïu a puré amb un braç de triturar i en acabat passeu la salsa resultant pel xino.
  3. Mentre, poseu oli en una cassola i fregiu els escamarlans. Aparteu-los.
  4. En aquesta mateixa cassola i amb l’oli de fregir els escamarlans, feu un sofregit amb els alls, la ceba i el tomàquet; quan sigui ben fet hi poseu la carn, les cebetes, les pastanagues i els escamarlans al damunt de tot; feu la picada i incorporeu-la. Per acabar ho cobriu tot amb la salsa colada, reguleu el punt de sal i deixeu que cogui encara mitja hora tot el conjunt a foc mínim.

PUBLICAT ORIGINALMENT A: SOPA SAPASTRA

Origen: Cua de bou amb escamarlans, un mar i muntanya

CONSELL: Com dessalar el bacallà salat

Us explicaré com dessalar un llom de bacallà salat

  1. El procés de dessalat dependrà i molt de la mida i gruix que tingui el bacallà.
  2. En general, necessitareu de dos a tres dies per a dessalar un llom de bacallà.
  3. El bacallà esqueixat es pot dessalar gairebé de forma immediata. L’heu de rentar molt bé i deixar en remull 30 minuts abans de consumir-lo.
  4. Les tires de bacallà més grans…les haureu de tenir en remull 24 hores.
  5. Però sempre sempre…el millor és tastar una punteta per comprovar com està de sal.
  6. Penseu que el bacallà dessalat ja és, en certa manera, un producte cuit…i per tant el podeu consumir sense problemes.
  7. Pels talls més grans de bacallà, el que seria un llom individual o la suprema si que haurem de canviar l’aigua més vegades.
  8. Us explicaré un truc que em va recomanar el bacallaner que em ven bacallà al mercat municipal…que hi entén una mica del tema, es clar.
  9. Primer de tot renteu bé i durant força estona el bacallà per treure’n tota la sal possible. Després col.loqueu-lo dins un recipient ple d’aigua, que cobreixi els lloms completament.
  10. És important que la pell estigui a sobre….ja que en cas contrari….retindria la sal a la part baixa.
  11. Li farem tres aigües a aquest bacallà.
  12. Es a dir, heu de canviar l’aigua cada dia…i rentar de nou els lloms de bacallà durant tres dies.
  13. Aquest llom és força gruixut…i per això el tindrem tres dies.
  14. A l’últim canvi d’aigua, hi podeu incorporar uns trossos de pa sec, com més sec millor.
  15. Aquest pa també absorbirà l’excés de sal.
  16. En aquest punt, ja el tindreu apunt per a fer qualsevol recepta de bacallà.

Recepta extreta de “La Cuina de Sempre”

Origen: CONSELL: Com dessalar el bacallà salat

Mini pastissets de mandarina

CASSOLETA:

Ingredients:

  • 100 g. de mantega a temperatura ambient,
  • 90 gr. de sucre,
  • 1 ou,
  • 160 gr. de farina,
  • 1 cullerada sopera de cacau en pols,
  • 1 pessic de sal.

Elaboració:

  1. Barregeu la mantega i el sucre, treballant-ho fins que estigui unit, hi afegiu l’ou, barrejar i posteriorment la farina i el cacao tamissats, remenar i quan estigui barrejar fer una bola i guardar a la nevera 1/2 hora.
  2. Escalfem el forn al màxim per sobre i per sota.
  3. Treieu la massa de la nevera i poseu la massa entre dos papers film, i aplaneu amb el corró , d’aquesta forma no s’enganxa ni al marbre ni al corró.
  4. Obteniu una massa prima de 1/2 cm de gruix, que pogueu manipular sense trencar.
  5. Talleu rodones , amb un got per exemple, i amb aquestes rodones cubriu les parets de motlles de magdalenes o muffins.
  6. Us en sortirà una dotzena més o menys.
  7. Ompliu les cassoletes de cigrons , crus, perque la pasta no creixi mentres es cou, i ja podem posar-ho al forn, foc al màxim i uns 10 o 12 minuts.
  8. Treieu del forn , espereu que es refredin i buideu els cigrons, si creieu que no han quedat ben cuites , podeu fornejar-les una mica més, ara sense els cigrons.

Mentre es couen les cassoletes podem fer la crema

CREMA:

Ingredients:

  • 120 gr. de sucre,
  • 2 ous sencers i 4 rovells,
  • 2 cullerades (soperes) de maizena,
  • 100 gr. de nata líquida,
  • 150 gr. de suc de mandarina,
  • la ratlladura de dos pells de mandarina,
  • 2 cullerades de Gran Manier ( o quelcom dolcet que us agradi).

Elaboració:

  1. Barregeu el sucre amb els ous i els rovells, batent amb les varetes elèctriques, o a ma amb força, afegiu la nata, la maizena , el suc de madarina, i la ratlladura.
  2. Posar-ho al foc , suau, i no deixar de remenar, fins que s’espessi, sense arribar a bullir.
  3. Treure del foc i afegir el Gran Manier.
  4. Deixeu refredar la crema a temperatura ambient i ja podeu omplir les cassoletes.
  5. Ara passem a cremar la crema, amb un soplet de cuina o el que tingueu (jo tinc una resistencia, regal de la Marta genial¡¡), hi tirem una mica de cucre sobre i cremem.
  6. I acabem de decorar amb un grill de mandarina.

PUBLICAT ORIGINALMENT A: CULLERA DE ROURE

Origen: Mini pastissets de mandarina

Amanida d’albergínia i mango

Ingredients:

  • 1 albergínia
  • 1/2 mango (o un de sencer si és petit)
  • Coriandre fresc
  • Vinagre balsàmic de Mòdena
  • Oli, sal i pebre
  • Gambes
  • Flor de sal

Preparació:

  1. Talleu l’albergínia a dauets petits.
  2. Coeu-los amb una mica d’oli a foc viu, de manera que no perdin aigua i quedin com bullits, sinó enrossits.
  3. Mentre s’està coent l’albergínia, talleu el mango també a dauets de la mateixa mida, i poseu-los en un bol.
  4. Un cop l’albergínia sigui cuita, aboqueu-la també al bol i afegiu-hi coriandre picat.
  5. Salpebreu l’amanida i finalment afegiu-hi un raig d’oli i un rajolí de vinagre de Mòdena (molt poc).
  6. Remeneu bé i ja tindreu llesta l’amanida.
  7. Avui acompanyem l’amanida amb gambes, que hem cuit a foc ben viu amb una mica d’oli a la paella.
  8. Un cop cuites, afegiu-hi una mica de flor de sal per sobre i un rajolí d’un bon oli d’oliva.

PUBLICAT ORIGINALMENT A: CUINA DE FIRETA

Origen: Amanida d’albergínia i mango

PATATES FARCIDES AL MICROONES

Ingredients:

  • 3 Patates
  • alfàbrega
  • cibulet
  • Formatge de cabra
  • formatge crema
  • sal
  • pebre
  • Oli d’oliva

Preparació:

  1. El primer que fem és rentar bé 3 patates amb aigua i embolicar-les en paper film. Seguidament les col·loquem en un plat i les fiquem al microones durant 7 minuts a màxima potència.
  2. Mentre s’escalfen les patates, piquem molt finament alfàbrega i el cibulet sobre una taula de fusta. Tallem també el formatge de cabra.
  3. Barregem bé en un bol les herbes, el formatge de cabra, el formatge crema i afegim una mica de sal, pebre i oli d’oliva.
  4. Passats els 7 minuts treurem les patates del microones i les desemboliquem del paper film amb cura de no cremar-nos.
  5. Finalment les tallem per la meitat i les buidem una mica amb ajuda d’una cullereta i les omplim amb la barreja de formatges i d’herbes. I a gaudir!
  6. No cal comentar que podeu fer el farcit que us vingui de gust.

PUBLICAT ORIGINALMENT A: RECEPTES D’AMOR

Origen: PATATES FARCIDES AL MICROONES

Bolets amb carbassa

Ingredients:

    • 300 gr de carbassa,
    • 1 ceba
    • 600 gr de bolets variats, millor frescos, de temporada
    • 150 ml de brou de verdures
    • julivert,
    • sal i pebre

Preparació:

Sofregim la ceba en una paella/cassola grossa, hi afegim la carbassa tallada a daus, salpebrada, i els bolets. Saltegem una mica i mullem amb el brou de verdures. Uns minuts fins que la carbassa i els bolets estiguin cuits i llestos, un platàs super saborós que podem arrodonir amb cuscús, quinoa o arròs salvatge vermell i ja teniu un super plat únic.

PUBLICAT ORIGINALMENT A: BOOONISSIM

Origen: Bolets amb carbassa