
Ingredients:
- Una base de pasta de full (jo he comprat la que porta mantega)
- Un rovell d’ou
- 100 gr. de pinyons (se’n pot substituir una part per ametlla trossejada)
- 100 gr. de llardons
- Farina per treballar la massa
- Sucre per escampar pel damunt
PREPARACIÓ:
- Escalfem el forn a dalt i a baix a 200 graus.
- Posem els llardons a la picadora i els esmicolem a trossos petits, com si fos crocant.
- Espolsem una mica de farina damunt del marbre de la cuina per treballar la massa i desemboliquem la massa rectangular de pasta de full que he comprat
- Amb un ganivet dividim la massa en tres tires verticals iguals. Agafem una de les tires i hi escampem pel damunt la meitat dels llardons. Posem la segona tira al damunt i repetim el procediment amb els llardons restants. Després, cobrim amb la tercera tira.
- Pressionem la massa amb els dits, l’enfarinem una mica i amb el corró l’estirem fins aplanar-la.
- Després la col·loquem horitzontalment i dobleguem des dels extrems fins al centre.
- La girem cap per avall i l’amassem, primer horitzontalment i després verticalment.
- Repetim la mateixa operació una altra vegada. I fins i tot una tercera.
- I finalment anem estirant la massa per tots els costats fins que ens quedi més o menys de la mida de la safata del forn.
- Agafem la safata, la untem amb mantega i col·loquem la base a dins, acabant de donar-li la forma rectangular. Si cal, fem servir un ganivet per tallar els sobrants d’un costat i els afegim a un altre lloc on falti un tros.
- Batem el rovell d’ou amb una forquilla i l’escampem per damunt la coca, procurant que n’hi hagi a tot arreu. Per fer-ho podem utilitzar un pinzell o les mans. Al damunt hi escampem els pinyons (i les ametlles picades si es vol fer meitat i meitat) i després el sucre de manera generosa.
- Enfornem a 175 graus, durant uns 30 minuts. El temps dependrà del forn, si es fa servir el ventilador, segurament serà menys estona. Ha de quedar torradeta.
- Finalment traiem la coca del forn i la deixem reposar a la safata cinc minuta abans de traslladar-la a una reixeta.


