Ingredients:
Base de pa de pessic:
- 2 ous
- 50 grams de sucre
- 50 grams de farina
Mousse de cafè:
- 250 ml de nata per muntar (aconsellable amb 35% de m.g.)
- 100 grams de sucre
- 1 iogur grec
- 150 grams de formatge Philadelphia (jo l’he fet servir light)
- 200 ml de cafè preparat
- 6 fulls de gelatina
- Aigua freda
Gelatina de cafè:
- 2 cullerades de sucre
- 5 cullerades de cafè (o concentrat de cafè)
- 6 grams de gelatina en pols
- 1 cullereta d’aigua per hidratar la gelatina
Preparació:
- Primer fem la base clàssica de pa de pessic al microones (igual que el vam fer al mousse de maduixa o de llimona ). Necessitareu un motllo de silicona per poder fer-lo. El resultat és absolutament sorprenent, ràpid i pràctic! També teniu l’opció de comprar una base de pa de pessic al súper. Per fer-lo necessiteu batre els 2 ous amb el sucre amb la batedora de baretes elèctrica fins que els ous doblin el seu volum. Després hi afegim la farina poc a poc amb moviments envolvents. Quan tenim la massa a punt la posem al motllo, jo l’he posada 4 minuts a 750W. Queda molt esponjós! Després el deixeu refredar sobre una reixeta (per exemple la del forn). Netegeu el motllo i reserveu-lo.
- Ara fem la mousse, batem el iogurt amb el formatge i el sucre fins que quedi ben cremós.
- Hidratem els fulls de gelatina en aigua freda uns 5 minuts. Després escorrem els fulls i els afegim al café calent preparat. Deixem refredar.
- Afegim el cafè preparat fred a la crema de formatge i iogurt i remenem.
- Muntem la nata i la barregem poc a poc i amb moviments suaus amb la crema anterior.
- Ara tornem a posar el pa de pessic al motllo (net) i sobre hi posem la mousse de cafè que acabem de preparar (jo al pastís de la foto hi he afegit grans de cafè de xocolata a la base però és totalment opcional). Deixeu reposar la mousse a la nevera un mínim de 6-8 hores.
- Finalment fem la capa de gelatina de sobre.
- Hidratem la gelatina en pols afegint-hi una cullerada d’aigua (no cal remenar). Només cal que s’hidrati un parell de minuts.
- Escalfem el cafè amb el sucre i hi afegim la gelatina en pols. Remanem fins que la gelatina es desfaci i sempre sense arribar a bullir.
- Deixem que estigui tèbia. Posem per sobre del pastís. I tornem a deixar reposar a la nevera fins que qualli.
- Bon profit!!!