Wok de verdures i bolets

Ingredients: (per 3 o 4 persones)

  • 1 carbassó
  • ½ pebrot verd o vermell
  • 1 dotzena de mongetes tendres
  • 1 ceba
  • 1 bròcoli
  • 200gr de bolets
  • 1 gra d’all
  • suc de mitja llimona
  • 1 nou de mantega
  • sal i pebre negre

Preparació:

  1. Primer de tot tallem les verdures que ho permetin a tires primes, la ceba a juliana, els bolets a làmines, el bròcoli a branquetes i l’all picat. Ho reservem en una safata tot per separat.
  2. Preparem una crema amb la mantega fossa i el suc de llimona i reservem.
  3. Posem al wok, també pot ser una paella fonda, i en fred una mica d’oli i l’all picat, just quan agafi una mica de color apugem el foc i, a foc fort, anem remenant verdures i hortalisses, primer les que costin més de coure (pebrot, mongetes, carbassó…), i a l’últim hi tirem la ceba, els bolets i el bròcoli. Tot sense deixar de remenar, a foc fort i sense tapar. Han de quedar poc fetes (al dente) i sense aigua. Ho salpebrem i hi remenem la crema de llimona, dos minuts més i ja es pot servir.

*Jo acostumo a posar-hi lo que tinc a casa, podeu fer-ho amb espàrrecs verds, la pastanaga també m’hi agrada molt… També a vegades ho faig amb tires de pollastre o gambes pelades.

*Normalment s’amaneix amb salsa de soja, però un cuiner de wok amb va dir que ell hi posava aquesta crema de llimona i ho faig com ell, vosaltres mateixos.

PUBLICAT ORIGINALMENT A: SOPA DE FARIGOLA

Origen: Wok de verdures i bolets

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.