
Ingredients per a 10 persones:
Per fer el pa de pessic:
- 6 ous
- 2 iogurts naturals (els de pot de vidre)
- Utilitzem el got del iogurt per mesurar:
- 6 gots de farina amb llevat
- 3 gots de sucre
- 2 gots d’oli d’oliva
- 1 cullerada d’essència de vainilla
Per fer el farcit de xocolata negra:
- 200 ml de nata per muntar
- 300 grams de xocolata negra per fondre
Per decorar (tots els ingredients de decoració i talla fondant d’estrella els he trobat a la web de Maria Lunarillos):
- 500 grams de fondant blanc
- 250 grams de fondant blau nadó
- 1 hòstia d’arròs (“oblea”) de Frozen
- Recomanable: cola “comestible” per enganxar el fondant.
Preparació:
- Pre escalfem el forn a 175 º.
- Important: Si us animeu a utilitzar fondant per a decorar el pa de pessic, aquest haurà d’estar completament fred, per tant, serà recomanable que fem el pa de pessic el dia abans o unes hores abans.
- Comencem per preparar el pa de pessic: batem el sucre amb els ous (aconsellable utilitzar una batedora elèctrica) fins que comencin a blanquejar i doblin el volum, després hi afegim el iogurt i després l’oli. Després hi afegim la farina, a poc a poc sense deixar de batre, i finalment hi afegim la cullereta d’essència de vainilla.
- Posem la barreja en el motlle i la posem al forn durant uns 50-60 minuts (depèn del forn).
- Punxem el pa de pessic amb un escuradents per saber si està fet, si surt net vol dir que ja està cuit. Traiem el pa de pessic del forn i el deixem refredar.
- Tallem la part superior del pa de pessic perquè quedi recte (que no faci muntanyeta).
- Fer el farcit de xocolata és molt fàcil!
- Només haurem de posar al foc la nata per muntar fins que bulli, retirem del foc, i afegim la xocolata remenant bé fins que quedi ben fosa.
- Deixar refredar bé fins que es solidifiqui una mica.
- Un cop tenim el pa de pessic fred i la xocolata una mica solidificada, omplim el pa de pessic tallant-lo per la meitat.
- Per decorar amb el fondant comencem pel lateral blau, sobretot heu de mesurar el pa de pessic per saber el llarg i ample que necessiteu.
- Després fem la part superior blanca, mesureu el diàmetre del pa de pessic i calculeu, jo he afegit més cm perquè caigui pels laterals com imitant neu fosa.
- Enganxem l’hòstia utilitzant cola alimentaria, aquesta part és la més xunga així que paciència, si no se us enganxa poseu-hi una mica de pes a sobre, tipus gots.
- Finalment acabeu de decorar amb estrelles de neu o boletes blanques imitant flocs de neu.