


INGREDIENTS BESCUIT:
100 gr. de mantega
30 gr. de Cacau en pols
120 ml. d’aigua.
80 ml. de llet
140 gr. de farina
150 gr. de sucre
1 cullaradeta de bicarbonat
1 polsim de Sal.
2 ous .
50 gr. de xocolata negra ( jo 70 % de cacau)
1 cullaradeta d’estracte de vainilla
PREPARACIÓ:
- Jo el vaig fer el dia abans a la tarda
- En un cassó hi posem l’aigua i quan bulli hi posem el cacau en pols Hi ho remenem fins que ens quedi ben desfet.
- Tamissem la farina amb la sal i el bicarbonat.
- Batem la mantega fins que ens quedi ben suau i esponjosa.
- Hi afegim el sucre i ho batem 5 minuts més.
- Després hi afegim els ous d’un a un. No hi tirem l’altre fins que elprimer estigui ben integrat a la massa.
- Despres hi afegim l’extracte de vainilla.
- A la barreja de la mantega i els ous hi anem afegim la farina en tres vegades i ho anem alternant amb la barreja de cacao i ho batem a velocitat mitja.
- Per ultim desfem la xocolata al microones i la afegim a la massa que tenim. Ho remenemt fins que ens quedi tot ben integrat.
- Una vegada tot ben barrejat ho posem al forn a 170 º durant 25 ó 30 minuts. Fem la prova del palillo per saber si està cuit.
- El traiem del forn i el deixem refredar .
- Ho vaig fer en un motlle quadrat , ja que a l’hora de montar-lo ho vaig retallar amb un aro d’aquest de pastisseria. També ho podeu fer en un motllo rodó.
INGREDIENTS MOUSSE:
- 250 ml. de nata per montar 35%MG
- 150 gr. de Nutella.
- 100 ml. de llet
- 2 clares d’ou.
- 4 fulles de gelatina
PREPARACIÓ:
- primer posarem la gelatina amb aigua freda uns 5 minuts
- Montem les claras a punt de neu i les guardem a la nevera.
- Montem la nata i també la guardem a la nevera.
- En un cassó escalfem la llet i li afegim la nutella; remenant fins que ens quedi ben desfeta. Hi afegim les fulles de gelatina ho remenemt perqué ens quedin ben desfetes i deixem que s’atemperi.
- Quan s’hagi refredat hi afegim la nata montada i amb un espatula i amb molt de cura ho remenem fins que ens hagi quedat ben integrada amb la barrega.
- Fem el mateix amb les clares montades.
- Un cop ben barrejat jo vaig forrar un motlle de pastis una mica més gran de la mida que seria el pastis i el vaig forrar amb paper film , hi vaig tirar la barreja i el vaig deixar a la nevera tota la nit.
- Per la decoració vaig fondre xocolata i la vaig estirar sobre paper d’anar al forn i la vaig deixar refredar, llavors vaig tallar-la a tires irregulars. També vaig banyar parcialment amb xocolata unes quantes maduixes.
PER DECORAR:
- Maduixes
- xocolata per fondre
- la lamina de per molts anys es comprada.
Ara anem a muntar el pastis:
- Vaig agafar un cèrcol d’acer , el vaig posar sobre el bescuit i el vaig tallar a la mida que hem donava.
- Desprès vaig treure la mouse de la nevera i del motlle i també la vaig tallar amb el mateix aro a la mateixa mida.
- Com que habia fet la mouse en un motlle de pastissos dels que es desmunten vaig agafar la base i la vaig tombar sobre el bescuit .
- Llavors perquè la part de sobre quedés ben bonica amb la serreta de partir pastissos vaig tallar la capa de sobre que es la que tocaba al film
- Hi vaig posar les maduixes i les tires de xocolata al voltant i ja tenim el pastis llest.