Arxius diaris: Mai 29, 2017

Fira Medieval Festa de la Sal – Cardona 2017

Dies 3 i 4 de juny del 2017 Cardona (Bages)

La fira de juny ha patit diversos canvis fins a arribar a consolidar-se com a fira medieval i, sobretot, festa de la sal. Així, des del 1947 i fins a l’any 2000, la Fira de Pentecosta va ser una fira generalista i ramadera, que va funcionar com un veritable referent a nivell de la comarca. Tanmateix, durant els darrers anys, va viure un procés de declivi progressiu, comú a moltes fires generalistes.

L’any 2001 es va fer un intent de renovar la fira i es va apostar pel turisme com a eix temàtic. L’aposta per fer del turisme la temàtica central de la fira no va acabar de funcionar i l’any 2003 va fer el canvi definitiu com a fira medieval, amb la voluntat de dinamitzar un certamen que havia perdut potencial i poder de convocatòria.

La voluntat no és promoure una fira medieval com tantes altres, sinó potenciar un certamen singular i propi, que giri entorn del principal leit motiv de la població: la sal.

MÉS INFORMACIÓ A:   http://www.cardona.cat/

I A:   http://cardonaturisme.cat/

15è Mercat Medieval dels Canonges – La Seu d’Urgell

Els dies 3 i 4 de juny de 2017 La Seo d’Urgell (Alt Urgell)

Durant el cap de setmana, i en qualsevol punt del Mercat Medieval dels Canonges, es podran trobar personatges medievals actuant en animacions de carrer, a càrrec d’actors de diferents companyies professionals, tallers i jocs infantils, música, balls, cetreria, campament i lluites medievals, visites al centre històric de la ciutat, dansa oriental, cercaviles, contacontes…

MÉS INFORMACIÓ A:   http://www.laseu.cat/

PROGRAMA:   http://www.laseu.cat/viure-a-la-seu/promocio-economica-fires-i-mercats/fitxers/V_Medieval2017web.pdf

Tigres

Ingredients:
(per 8 persones)

  • – 4 cebes
  • – 1 kg de musclos
  • – 3 tomàquets de pera
  • – 1 l de llet
  • – 125 g de mantega
  • – 150 g de farina
  • – 2 bitxos (pebres de caiena)
  • – 1 ou
  • – Farina de galeta
  • – Sal
  • – Pebre
  • – Oli d’oliva

Elaboració:

  1. – Tallem la ceba ben petita.
  2. – Pelem els tomàquets i els tallem ben petits.
  3. – Obrim els musclos al vapor. Els traiem de la closca i els tallem ben petitons. Reservem les closques.
  4. – Daurem la ceba a foc fluix en una paella juntament amb el bitxo fins que estigui dauradeta. Hi afegim el tomàquet i deixem que es faci.
  5. – Quan el sofregit estigui fet hi afegim els musclos talladets. Ho cuinem 5 minuts més i ho traiem del foc.
  6. – Fem una beixamel: Desfem la mantega en un cassó. Hi afegim la farina i ho remenem una mica. Hi afegim la llet a poc a poc. És important anar-ho remenant perquè no s’hi facin grumolls. Quan la llet comenci a bullir i la beixamel s’hagi espessit, ho condimentem amb sal i pebre i ho traiem del foc.
  7. – Barregem el sofregit amb la beixamel en una cassola.
  8. – Treballem bé la massa i la rectifiquem de sal i pebre. Si cal hi afegim una mica de farina perquè es faci més espessa.
  9. – Deixem refredar la massa.
  10. – Farcim les closques de musclo i les arrebossem amb ou i farina de galeta.
  11. – Les fregim amb abundant oli calent.
  12. – Les deixem damunt d’un paper de cuina perquè perdin l’excés d’oli.

PUBLICAT ORIGINALMENT A: CUINA A L’OLI

Origen: Tigres

Bonítol Malena

Ingredients:

  • Bonítol en escabetx (que podem tenir en conserva)
  • Ceba gran tallada a quarts
  • Sucre integral de canya
  • 25 g.Vinagre de sidra
  • 400 g. de tomàquets madurs
  • 45 g d’oli d’oliva
  • 50 g. de sucre
  • 1 culleradeta d’alfàbrega
  • 1 gra d’all
  • 20 g. de brandy

Preparació:

  1. Farem els tomàquets confitats al TMX. Primer els hi treien el cor, els partim a quarts i els traiem les llavors. Els posem al TMx amb 25 g. l’oli, 50 g. de sucre, pessic de sal, l’alfàbrega i el gra d’all partit per la meitat. Programem 20 minuts, temperatura Varoma, gir a l’esquerra.
  2. Quan pari, hi afegim 25g. de vinagre i programem 15 minuts més, igual. Reservem.
  3. Per fer la ceba confitada, la posem al TMX i trossegem 6 segons a vel.. Hi afegim el brandy, 20 g. d’oli i 20 g. de sucre. Programem 30 minuts, varoma, gir a l’esquerra. Quan acabi, afegim sal i pebre i remenem una mica.
  4. Per muntar el plat, posem una capa de tomàquets, un tros de bonítol sense la pell, i per sobre una capa de ceba.
  5. Us llepareu els dits!

PUBLICAT ORIGINALMENT A: CUINING

Origen: Bonítol Malena