
INGREDIENTS:
- – 2 tasses de cafè d’azukis remullats amb aigua bona i alga kombu durant 8-12 hores
- – 1 ceba seca grossa
- – Carabassa a daus petits
- – 1 o 2 grans d’all
- – alga kombu o wakame
- – 1 fulla de llorer
- – gingebre
- – Oli d’oliva extra verge
PREPARACIÓ:
- – En una olla a pressió posar a coure els azukis escorreguts de l’aigua dels remull, amb el llorer, la kombu i una rodanxa de gingebre. Podeu posar-hi també els dos alls oberts, sinó els poseu a la cocció dels azukis, els podreu posar després amb la carabassa i la ceba.
- Primer esperem que arrenqui el bull i treiem l’espumeta que s’hi fa a sobre. LLavors ja podrem tapar la olla i esperar uns 25 minuts a foc suau.
- – A continuació peleu la ceba i talleu-la de dalt a baix per la meitat, després feu mitges llunes.
- – A una paella on hi hagueu posat una mica d’oli, hi poseu la ceba i una mica de sal marina. Deixeu que la ceba es faci a poc a poc, que es caramelitzi una mica, aneu remenant de tan en tan.
- – Mentres, podeu anar tallant a daus la carabassa, que de seguida que la ceba estigui toveta, ja podreu afegir-la i seguir cuinant.
- – Si heu decidit posar l’all amb la carabassa i la ceba, ara és el moment. Deixeu que es vagi fent lentament, aneu remenant i barrejant.
- – Quan els azukis estiguin cuits, els podeu escorrer però guardeu el suc (és molt sa per beure amb una mica de tamari, sempre i quan els azukis siguin ecològics).
- – Bé doncs, ara ja podeu tirar els azukis a la ceba amb carabassa. Si veieu que tot plegat s’enganxa una mica, podeu afegir una mica d’aigua o el suc de coure els azukis.
- – Ja ho tenim, ho podem amanir un cop al plat amb salsa tamari i decorar amb julivert picat.