Ingredients per a 4 persones:
- 1 kg de lluç net
- 700 gr. de sípia neta
- 8 galeres
- 8 gambes
- 2 cebes
- mig pebrot vermell
- 1 cabeça d’alls
- 4 patates petites
- 1 gotet de brandi
- 250 ml. de fumet de peix
Preparació:
- Primer cal que fem quatre rodanxes de lluç el salpebrem i l’enfarinem. Amb una mica d’oli que cobreixi el fons de la cassola el fregim una miqueta per cada costat i el retirem. Seguidament posem a la picadora la ceba, el tomàquet 4 grans d’all i el pebrot i ho piquem fins que quedi fi, però que no arribi a quedar una pasta.
- Ara cal que posem les gambes i les galeres a la cassola i els hi donem dues voltes, les retirem i finalment hi afegim la sípia neta i tallada a daus. Quan vegem que la sípia ja agafa color podem posar-hi tota la verdura que hem picat, salpebrem i abaixem el foc perquè tregui tota l’aigua. Quan la ceba comenci a agafar color podem posar-hi el brandi i continuar coent fins que tot el sofregit agafi un bonic to marró.
- LLavors és l’hora d’escantonar les patates, posar-les a la cassola i afegir-hi el brou de peix calent fins a gairebé cobrir-les. Quan punxem les patates i quasi són cuites podem posar a la cassola les gambes i les galeres, i per últim 3 minutets abans d’apagar el foc afegirem el lluç i ja és a punt per servir.