

Ingredients: Per unes 6-8 creps (Quan som més colla i en fem el doble d’aquesta proporció i només hi posem un ou però n’hi ha qui n’hi posa 2):
- – 100 grms de farina
- – 1 ou
- – 250 grms de llet ( o sigui un vas ben ple)
- – Un polsim de sal (Si les feu salades. Si les feu dolces doncs un polset de sucre)
- – Una mica de mantega o margarina
- – Una planxa de fer creps o una paella “imprescindiblement” que no s’enganxi
- – Pel farcit el que volgueu. Si les voleu salades: pernil, formatge que queda fos, sobrassada…
- – Si les voleu dolces, xocolata, confitura.
Preparació:
- – En un pot per batre posem tots els ingredients. Hem d’aconseguir una barreja fluida, com diu el IEC. Que es pugui agafar amb un cullerot i es pugui escampar bé per la paella però que no sigui tan líquida que no tingui cos. Es pot anivellar la barreja amb la farina i la llet. Si és massa espessa posem una mica més de llet, si és massa clara una mica més de farina, a ull.
- – Posem la paella al foc i li posem una mica de mantega i amb una cullera de fusta i l’anem passant per tota la base
- – Amb un cullerot li tirem la massa fent girar la paella per a que la massa s’escampi
- – Deixem que es cogui una mica de la banda de sota (normalment fa bombolletes o veurem que les puntes ja estan daurades)
- – Amb un estri pla que no ratlli la paella tipus girapeix li donem la volta i mentre es cou de l’altra banda i ja li podem posar el farcit.
- – Les emboliquem i les posem en un plat
- – Comencem de nou per fer la següent
Reblogged this on Le Bien-Etre au bout des Doigts.