


Ingredients per 6 persones:
- 1 pollastre de pagès de criança ecològica, tallat a trossos.
- 3 cebes de Figueres.
- 1 cabeça d’alls.
- 12 prunes.
- Un grapat de pinyons.
- Una copa d’anís.
- 1 copeta de moscatell.
- 2 branquetes de canyella.
- 1 taronja i una llimona.
- 2 fulles de llorer.
- Unes branquetes de romaní, farigola i sajolida.
- 3 cullerades d’oli d’oliva.
- sal i pebre.
Temps d’elaboració: 60 minuts
Elaboració:
- Posem l’oli en una cassola de ferro i quan està ben calent afegim el pollastre que tindrem tallat a trossos, salpebrem i deixem enrossir per tots el costats. Jo personalment poso nomes unes 3 cullerades d’oli perquè el pollastre deixa anar la seva pròpia grassa.
- Una vegada ben ros, afegim el cap d’alls, les cebes tallades en juliana, les branques de canyella, les herbes lligades totes juntes en un petit manat i les pells de taronja i llimona. Deixem coure a foc lent amb la cassola tapada.
- Mentre, posem les prunes en remull amb el moscatell i l’anís i deixarem que es rehidratin.
- A mitja cocció, afegim a la cassola les prunes, el moscatell i l’anís, donem unes voltes i tornem a tapar la cassola.
- Deixem fer fins que el pollastre està fet, quan veiem que la carn es separa del os vol dir que ja està ben tendre.
- Rectifiquem de sal i pebre si es necessari i afegim el grapadet de pinyons, deixem fer un xup xup i cap a taula amb la mateixa cassola. El temps de cocció dependrà de la tendresa del pollastre, jo l’he tingut rostin uns 60 minuts mes o menys.
- Servirem directament a la taula amb una barra de pa ben cruixen i un bon vi, espero que us agradi i que gaudiu del plat.