Ingredients:
- 125 cc de llet (½ got)
- 75 gr. de farina
- 60 gr. de mantega
- 3 ous mitjans (rovell i clara)
- sal
- oli de gira-sol
- anís
- sucre
Preparació:
- En un pot tirem la llet, la mantega i un pessic de sal. Ho escalfem i anem remenant fins que la mantega es desfaci, deixem arrencar el bull i hi tirem la farina remenant enèrgicament, ha de quedar una pasta compacte que es desenganxa de les parets del pot. Retirem del foc.
- Anem incorporant els ous a la massa un per un remenant bé a mà i quan un està lligat i tirem l’altre. Ha de quedar la massa que al agafar-la amb la cullera li costi de caure.
- S’han de fregir amb molt d’oli i calent. Si ho feu amb una paella a de ser molt alta, sinó els bunyols no poden tombar sols i no queden rodons. Jo ho faig amb una olleta i hi poso quatre o cinc dits d’oli i quan està calent els fregeixo allí mateix. Amb una cullereta untada d’oli aneu agafant la pasta i la deixeu anar amb l’ajuda d’una altre cullereta, veureu que tots sols es deixen anar i suren i mida que es couen ells sols van tombant, i si més no els podeu ajudar una mica. Si es torren molt ràpid abaixeu el foc, si pel contrari no us queden rodons i els hi costa pujar del fons teniu que apujar la temperatura de l’oli.
- A mida que les anem fregint, jo els coc de vuit en vuit, els anem posem en una safata amb paper absorbent, els esquitxem d’anís (jo ho faig amb polvoritzador), i finalment els ensucrem bé posant molt de sucre en un bol i arrebossant-los bé.