
Ingredients:
- – 1-2 cabeces d’alls
- – 2 llesques petites de pa torrat
- – vi dolç
- – 200 gr. de galetes Maria
- – 1 kg. de pomes
- – 1 cullerada de sucre
- – 6 rovells d’ou
- – sal
- – oli d’oliva verge
Preparació:
- Mullar el pa torrat amb el vi dolç i reservar.
- Peleu les pomes, treure’n el cor, i feu-les bullir amb poca aigua uns minuts. Escorreu-les i reserveu-les.
- Peleu els alls, si voleu treieu-ne el nervi, poseu-los en un morter i piqueu-los bé fins fer-ne una pasta llisa i uniforme. Poseu aquesta pasta en una cassola de terrissa.
- Feu el mateix amb les llesques de pa torrat xopades en el vi dolç, escorreu-les, feu-ne una pasta en el morter i afegiu-les a la cassola.
- Igualment amb les galetes Maria, tot reduïnt-les a farinetes. També amb les pomes.
- Afegir a la cassola els rovells d’ou, una cullerada petita de sucre i un pessic de sal. Remeneu-ho tot amb la mà de morter. Ha de quedar com una pomada homogènia.
- En aquest punt començar a tirar-hi l’oli d’oliva gota a gota sense deixar de remanar i tot vigilant que no es negui.
- Es aconsellable servir-lo en la mateixa cassola. No posar-ho a la nevera.
- S’hi poden afegir nous picades.