Arxius diaris: Mai 19, 2018

Llenguado amb patates

TEMPS ESTIMAT: 35 minuts

INGREDIENTS (2 persones)

  • 2 llenguados
  • 3 patates
  • 1 ceba
  • 2 tomàquets de sucar

PREPARACIÓ

  1. En una safata o a la mateixa safata del forn hi poseu les patates tallades com veieu a la imatge. Les salpebreu. Si us agrada amb força patata n’hi poseu més. Jo acostumo a fer dos capes de patata i per dos persones és suficient. Us quedareu tips.
  2. Hi afegim la ceba tallada. Com dic jo, tallada ‘malament’. Tal i com us vingui de gust l’aneu afegint sobre la patata.
  3. I, finalment, els dos tomàquets de sucar, també ‘mal’ tallats.
  4. Salpebrem una mica i ‘banyem’ una mica amb oli.
  5. Ho posem al forn, pre-escalfat a 180°. Passats uns 15 – 20 minuts hi afegim a sobre els dos talls de llenguado, també amb sal i pebre i un rajolí d’oli.
  6. Si teníeu el llenguado al congelador, descongeleu-lo abans de posar-lo al forn perquè sinó traurà moltíssima aigua.
  7. El peix s’ha d’estar al forn uns 15 minuts més.
  8. Ho podeu comprovar punxant amb una forquilla. I ja ho tenim. Bon profit!

PUBLICAT ORIGINALMENT A: CUINA X 2

Origen: Llenguado amb patates

Cappellaci ferraresi (11/12)

Ingredients:

  • 400 gr de farina de doble força i 4 ous per la massa
  • 1 kg de carbassa
  • 30 gr d´amaretti (galetes)
  • 100 gr de mantega
  • salvia
  • 1 ou (pel farcit)
  • 100 gr de parmigiano reggiano ratllat
  • 2 cullerades de farina de galeta
  • nou moscada, pebre, sal

Preparació:

Començarem posant la carbassa al forn, tallada a trossos regulars, durant una hora aprox. Mentrestant farem la massa amb la farina i els ous (i una mica d´aigua, molt poca, just per mullar-vos les mans) i estarem amassant-la ben bé deu minuts llargs. La cobrim amb paper film i la deixem reposar mitja hora a la nevera.

Passat aquest temps en separem un tros i el passem per la maquina d´estirar la pasta unes quantes vegades a obertura màxima, fent-li un plec cada vegada. Quan ens sembli que està llesta per estirar-la l´anem passant per la màquina tancant cada vegada un pas fins al màxim, son unes vuit vegades.

Estirem la tira i fem talls de 6x6cm, és important que us quedin quadrats iguals ja que després unes anirà molt millor per fer els tortellinis.

Posem una mica del farcit que haurem preparat barrejant la carbassa xafada amb un forquilla amb l´ou, l´amaretti també xafat (una mena de galeta amb un rerafons amarg), el parmesà ratllat, la nou moscada, la sal i el pebre. En posem una mica al centre de cada quadrat.

Juntem els dos extrems oposats de cada quadrat fins a fer un triangle. Tanquem els costats apretant amb els dits. Fem pressió amb el dit gros i juntem els dos extrems de la base del triangle, que és per on hem fet la pressió, i ja tindrem fets els tortellinis.

Mentre bull l´aigua desfem la mantega en una paella i hi afegim les fulles de salvia tallades ben petites. Això serà la salsa, la reservem mentre bullim tres minuts els tortellinis, afegim pebre recén mòlt i salsegem. Brutals!!!

PUBLICAT ORIGINALMENT A: BOOONISSIMANTERIORMENT: FOOD AND FOOT

Origen: Cappellaci ferraresi (11/12)

TATIN DE POMA

INGREDIENTS:

  • 1 massa de pasta fullada
  • 6 pomes
  • 75 gr. mantega
  • 150 gr. de sucre
  • Canyella en pols (opcional)

PREPARACIÓ:

  1. Posem la mantega i el sucre dins una cassola que pugui anar al forn, a foc lent preparem un caramel.
  2. Mentre, pelem les pomes, les hi traiem el cor i les tallem a quarts.
  3. Quan tenim el sucre prop de caramel·litzar-se afegim les pomes, donem unes voltes i les deixem al foc de 30 a 45 minuts, quan veiem que agafen un to vermellós del caramel·litzat traiem del foc i deixem refredar una mica.
  4. Finalment estenem la massa de pasta fullada sobre les pomes, enfonsant les bores i doblegant el sobrant.
  5. Posem al forn a 180 graus fins que la pasta fullada sigui cuita.
  6. Per desemmotllar millor fer-ho en calent posant un plat gran sobre la cassola i fer com si giréssim una truita de patata.

PUBLICAT ORIGINALMENT A: ESCAC I CUINA

Origen: TATIN DE POMA

PASTES DE NATA

INGREDIENTS PER UNES 12 PASTES:

  • – base de pasta de full
  • – mig litre de nata per muntar
  • – sucre glaç

PREPARACIÓ:

  1. – Posar paper de forn a la plata.
  2. – Preescalfar el forn a 180 graus.
  3. – Agafem la pasta de full i l’anem tallant donant-li forma rodona o quadrada d’uns 7 cms de diàmetre.
  4. – Les posem a la plata i enfornem durant uns 10 minuts a 180 graus.
  5. – Quan estiguin cuites deixem refredar i mentrestant muntem la nata.
  6. – Agafem les pastes, les obrim per la meitat i les omplim de nata, tapem i posem sucre glaç pel damunt.
  7. – També les podem omplir amb crema o trufa,

PUBLICAT ORIGINALMENT A: ELS FOGONS DE LA LOURDES

Origen: PASTES DE NATA

Pa de Sant Jordi

Ingredients :

  • 100 gr de formatge cheddar en trossos
  • 250 gr llet
  • 50 gr de mantega
  • 50g r de sucre
  • 30 gr llevat premsat fresc
  • 500 gr farina de força
  • 1 cullerada de sal
  • 70 gr de sobrassada

Preparació :

  1. Posar el formatge en el vas i ratllat 10 seg / vel 7. Retirar i reservar.
  2. Sense rentar el vas, posar la llet, la mantega i el sucre i programar 2 min / 37ºC / vel 2.
  3. Afegir el llevat i barrejar 5 seg / vel 3.
  4. Incorporar la farina i la sal i amassar 15 seg / vel 6 i a continuació, amassar 3 min / pot / vel espiga.
  5. Retirar la massa del vas i dividir-la en 2 parts. Posem 1 meitat dins del vas i afegim el formatge ratllat, amassar 1 min / pot / espiga. Retirar la massa del vas i guardar-la en una bossa de plàstic.
  6. Afegim l’altra meitat de massa, i la sobrassada, amassar 1 min / pot / espiga. Retirar la massa i guardar-la en una bossa de plàstic, entre 45 minuts i 1 hora a temperatura ambient i sense corrents d’aire.
  7. Dividir la massa amb formatge en 5 parts i la massa amb sobrassada en 4, formar barretes de la mateixa mida i col·locar-les alternant els colors sobre una bandeja de forn amb paper vegetal.
  8. Deixar reposar 45 minuts més i pinzellar-la amb una mica de llet, posar-la al forn a 200º C durant 20-25 minuts.
  9. Retirar del forn i deixar refredar sobre una reixa.
  10. La recepta original porta nous en les dues barres grogues dels voltants de la massa.
  11. Coure en el forn a 200 ºC

PUBLICAT ORIGINALMENT A: LA CUINA DE LA RAMONA

Origen: Pa de Sant Jordi

Coca de pastanaga

Ingredients:

  • 150 g de pastanaga (dues grosses o tres mitjanes aproximadament)
  • 150 g de sucre moré
  • 150 g de farina
  • 75g d’oli verge
  • 4 ous
  • 1 sobre de llevat en pols (8 grams)
  • 1 cullerada de canyella en pols
  • 1 polsim de sal

Preparació:

  1. Per començar, encenem el forn a 160 graus amb calor a dalt i abaix. Pelam les pastanagues, les ratllam i les reservam. En un bol mesclam els ous amb el sucre i el polsim de sal i ho batem amb unes varetes o amb un màquina de varetes ho batem durant uns cinc minuts. A continuació, i sense deixar de batre afegir l’oli a a poc a poc.
  2. Un cop tenim els ous i el sucre ben batuts, afegim la pastanaga ratllada i ho remenam tot. A continuació abocam damunt aquesta mescla la farina, la canyella i el llevat, que prèviament hem tamisat. Ho mesclam tot amb una espàtula i ho abocam dins el motllo, que hem embetumat amb margarina i galleta picada perquè no se’ns aferri la coca.
  3. Enfornam i deixam coure durant uns 40-45 minuts. Desemmotllam la coca i la deixam refredar damunt una reixeta. La decoram amb sucre en pols i ja està!
  4. No me direu que no es ben bona de fer. I el resultat és espectacular. Surt boníssima, i tan esponjosa que només d’agafar-la amb les mans es sent un renouet. A nosaltres ens ha durat dos dies, i no han quedat ni les miques!

PUBLICAT ORIGINALMENT A: WHAT’S IN MY HEAD

Origen: Coca de pastanaga