Ingredients:
- 1 pebrot verd
- 1 pebrot vermell
- 2 cebes
- 3 grans d’all
- 3 carxofes
- 4 tomàquets
- 400 grs de bacallà al punt de sal (el bacallà “desmigado” de La Sirena ens servirà)
- 320 grs d’arròs bomba
- 1 litre de fumet de peix
- Sal, oli
Elaboració:
- Picar, a trossets ben petits, els dos pebrots i les cebes. Posar a sofregir en una paella que pugui anar al forn, primer posar un rajolí d’oli, la ceba, després el pebrot vermell i per últim el pebrot verd. Remenar de tant en tant.
- Arreglar les carxofes, treure les fulles de fora més verdes i tallar les puntes. Tallar-les a octaus i treure els pels del cor. Afegir al sofregit.
- Incorporar els alls picats. Comença a fer oloretaaaa….
- Mentrestant, escaldar uns segons els tomàquets per pelar-los fàcilment. Quan estiguin pelats, treure les llavors i tallar a daus la carn del tomàquet. Afegir al sofregit i remenar de tant en tant, fins que el tomàquet estigui ben cuit.
- Posar a escalfar el caldo de peix.
- Afegir l’arròs al sofregit i coure una mica, un parell de voltes, fins veure que comença a canviar de color.
- Quan el caldo arrenqui el bull afegir-lo a la paella i distribuir bé els ingredients.
- Repartir els trossos de bacallà per tota la paella.
- Introduir la paella al forn, ja calent a 230 graus, amb calor a dalt, baix i ventilador i coure durant 14 minuts.
- Passat els 14 minuts, treure la paella del forn i remenar l’arròs. Ja és a punt per servir.
- Ah! Fer la foto abans de remenar l’arròs! A mi sempre se m’oblida.
- Bon profit!