PASTÍS DE CEBA

Ingredients (Per a 4 persones):

  • 150 g de farina
  • 125 g de margarina o mantega
  • 4 cebes mitjanes
  • ¼ de litre de llet
  • 2 ous
  • Sal
  • 3 cullerades d’aigua
  • Nou moscada
  • Pebre

Preparació:

  1. Feu una pasta amb la farina, 75 g de margarina, 3 cullerades d’aigua i 1 pessic de sal. Folreu un motlle desmuntable i coeu-ho uns 8 minuts al forn.
  2. Traieu-ho i farciu-la amb la següent preparació: talleu la ceba a rodanxes fines i ofegueu-la amb un xic d’oli i margarina, sense que es dauri. Un cop freda s’escampa per sobre la tarta i es cobreix amb la crema preparada.
  3. Bateu els ous amb sal, pebre i nou moscada –batre’ls sols una mica-, aboqueu-hi la llet calenta i barregeu-ho bé amb el batedor, tireu-ho sobre la tarta
  4. Poseu-la al forn uns 20 o 25 minuts. Deixeu que es refredi una mica abans de treure-la del motlle.
  5. Es serveix, també, un xic calenta.
  6. Això és la recepta (una mica barrejada amb la de la “Quiche Lorraine”).
  7. La veritat és que jo l’he variat una mica: no m’hi ha cabut tota la crema. He cuit la massa una mica més perquè quedara més daurada. Aproximadament uns 12 minuts. El forn ja estava calent a 200º C quan he enfornat el pastís. Als cinc minuts n’he abaixat la temperatura a 175º C i l’he seguida coent fins que ha agafat un color daurat preciós.
  8. Quant a la ceba, amb eixes quatre cebes, ix perfecta la mida. Hi cap perfectament en el motlle.
  9. Per cert, ara que hi parlem. Com que no en tenia a mà cap de desmuntable, n’he folrat un de vidre amb paper de coure a forn untat de mantega. He deixat que la ceba es daurara una mica i amb el forn amb funció d’aire, per a coure a dalt i a baix.
  10. Una vegada cuita, no m’ha costat gens de desemmotllar. He usat dos plats una mica més grans que el motlle i li he llevat els papers de forn.
  11. He pensat que, per a una altra vegada, potser li llevaré una de les cebes i la canviaré pel seu pes en tonyina de pot. Pot ser li donarà un toc més saborós.

Recepta extreta de “A la Taula i al Llit…”

Origen: PASTÍS DE CEBA

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.