
Els sospirs són un producte típic de Manacor, unes pastes seques, fortes i cruixents, que posen a prova el barram de bon de veres. Tenen l’avantatge que es conserven molt bé durant setmanes dins pots hermètics.
Ingredients:
- 200 g de sucre
- 1 ou
- 170-200 g de farina
- la pell d’una llimona ratllada
- 3 g de llevat artificial (Royal o Canario)
Preparació:
- Trencau l’ou i abocau-lo dins un bol. Afegiu-hi el sucre. Remenau amb les mans durant una bona estona perquè el sucre es dissolgui. Afegiu-hi la pell de llimona ratllada.
- Ara, la farina. No tota d’un cop, alerta! Segons el tamany de l’ou n’hi haureu de posar més o menys. Si l’ou és petit, 200 g serà massa farina. Si és gros, per ventura n’haureu de posar fins i tot una mica més de 200. La qüestió és que us ha de quedar una pasta que no s’aferri a les mans, amb prou consistència per donar-li forma.
- Folrau una llauna amb paper sulfuritzat. Enceneu el forn a 170º.
- Dividiu la pasta en 7 o 8 trossos. Formau cilindres de 30 cm aproximats i col·locau-los damunt la llauna, ben separats uns dels altres, perquè s’eixamplaran molt en coure i no s’han de besar. Amb un ganivet sense serra, feis 4 marques transversals damunt dada un.
- Això ajudarà a fer-ne trossos més nets quan siguin cuits.
- Enfornau els sospirs durant 15-20 minuts. No obriu el forn fins que vegeu que la superície és daurada i la pasta s’ha clivellat.
- En ser cuits, treis la llauna del forn i deixau-los refredar completament a temperatura ambient. Quan siguin ben freds s’hauran endurit i ja podeu guardar-los en un pot de vidre hermètic o en una carmanyola.