Verdures a la brasa amb oli d’alfàbrega

Verdures a la brasa amb oli d'alfàbrega

Ingredients:

  • Carbassó
  • Esbergínia
  • Ceba
  • Tomàquets verds
  • Un grapat d’espàrrecs verds
  • Sal i pebre
  • Oli d’oliva
  • Orenga
  • Alfàbrega fresca (la podem plantar a casa, durant tot l’estiu)

Preparació:

  1. Emboliquem les cebes en paper d’alumini (perdó a la mare natura, no sé altra manera de fer cebes al caliu, i només gasto paper d’alumini aquí!!!)
  2. Mentre un de nosaltres encén el foc, l’altre treballa a la cuina preparant les verdures per a la brasa. Tallem les esbergínies a rodanxes inclinades d’aproximadament 1 cm i les salem en un colador perquè suïn.
  3. Tallem també el carbassó de la mateixa manera i el posem en un bol, amb sal, pebre, i oli. Remenem perquè s’impregni bé.
  4. El foc. Quan tinguem una primera capa de brases, reservem els troncs més gruixuts, que aniran cremant a una vora per tenir brases per la carn. Posem les cebes en un racó, i les anirem girant amb les pinces perquè es coguin per tot arreu. Per saber si ja estan cuites, les punxem i han d’estar toves de dintre. Quan la carn és cuita, ja estan fetes, o abans.
  5. Afegim l’esbergínia al carbassó, un cop secada amb paper de cuina, i remenem perquè agafi també oli. Ara ja les podem brassejar, en una graella, torrant-les lleugerament, de costat i costat.
  6. Bullim els espàrrecs 4 minuts i parem la cocció amb aigua i gel. Planxem costat i costat a la graella. Tallem els tomàquets per la meitat, salpebrem, orenga i oli. Ben depressa, coiem també a la brasa, amb els espàrrecs. Això és una mica delicat. Potser millor tenir una espàtula de BBQ a mà.
  7. Mentres, a la cuina, preparem les fulles d’alfàbrega picades amb un parell de cullerades d’oli d’oliva. Deixem macerar. De manera opcional, hi podem trinxar un all. Jo m’estalvio la fortor, que m’agraden suaus, les verdures.
  8. Ara pelem les cebes i les trallem a trossos, si ja estan cuites.
  9. Reunim totes les verdures en un bol, i esquitxem amb l’oli d’alfàbrega.
  10. Si ens hi agrada, hi podem afegir trossos de formatge fresc, una sardina, etc.

PUBLICAT ORIGINALMENT A: CUINING

Origen: Verdures a la brasa amb oli d’alfàbrega

Un pensament sobre “Verdures a la brasa amb oli d’alfàbrega

  1. Retroenllaç: VERDURA – Receptes de la Cuina Catalana | Celler-Adocse

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.