INGREDIENTS:
PER LA MASSA:
- 250 gr. de farina
- 60 gr. de sucre molt
- 125 gr. de mantega trossejada
- 1 ou
- 1 pessic de sal
PER LA CREMA DE LLIMONA:
- 150 ml. de suc de llimona
- Ratlladura d’una llimona
- 100 gr. de mantega
- 215 gr. de sucre
- 3 ous
PER LA MERENGA:
- 4 clares d’ou
- 250 gr. de sucre molt
- 1 pessic de sal
PREPARACIÓ:
- Posem en un bol la farina i afegim la mantega a temperatura ambient, barregem fins obtenir una mescla arenosa. Afegim el sucre, el pessic de sal i l’ou, barregem fins que ens quedi una massa homogènia, fem una bola, la cobrim amb un film transparent i deixem reposar 1 hora a la nevera.
- Passat aquest temps estirem la massa amb un corró i la estenem sobre un motlle d’aquests circulars baixos i dentats. Enfornem a 180 graus fins que sigui cuita, però sense passar-nos donat que haurà de tornar al forn un altre cop.
- Per fer la crema de llimona (lemond curd), triturem el sucre amb la ratlladura d’una llimona. En un cassó posem la mantega amb el sucre al bany maría fins que la mantega es desfaci. Afegim el suc de llimona, batem els ous i els anem incorporant per mitjà d’un colador sense deixar de remenar i sense deixar que bulli. Veurem que la crema va agafant consistència fins que agafa el punt d’espessor desitjat. Quan ja la tenim deixem refredar i aboquem sobre la base.
- Finalment preparem la merenga col·locant en un bol les clares, que batem amb el pessic de sal fins que siguin consistents, seguim afegint el sucre i batent, veurem que la merenga agafa consistència i brillantor. Quan la tenim al punt agafem una mànega, l’omplim amb la merenga i anem distribuint sobre la crema. Per acabar enfornarem el pastis a foc molt suau (80 graus) durant una hora aproximadament, fins que la merenga es dauri i qualli.