Arxius diaris: febrer 16, 2016

La Cuina del Bacallà – Tossa de Mar 2016 (02)

Del dia 1 al 29 de febrer del 2016 Tossa de Mar (Selva)

Els restauradors i l’Ajuntament de Tossa de Mar tenen el plaer de presentar-vos
“La Cuina del Bacallà”: mil maneres de gaudir d’aquest plat als nostres restaurants.
Bon profit!

MÉS INFORMACIÓ A: http://www.tossademar.cat/

PROGRAMA: http://www.tossademar.cat/arxius/cuinabacalla2016-restaurants.pdf

Edició de la Cuina del Bacallà – Tossa de Mar 2016

 

Llom arrebossat amb gràcia

Llom arrebossat amb gràcia

INGREDIENTS:

  • 500 gr de llom de porc tallat fi
  • 1 ou
  • 3 grans d’all
  • 2 branques de julivert fresc
  • Sal
  • Farina de galeta
  • Oli per fregir

PREPARACIÓ:

  1. Peleu i lamineu els alls (no cal que sigui molt prim)
  2. Separeu les fulles de julivert i piqueu-les
  3. En un bol, bateu els ous, poseu-hi sal, l’all i el julivert.
  4. Poseu-hi els talls de llom i barregeu-ho perquè quedin ben sucats (si veieu que no queden ben molls, poseu un altre ou batut) i deixeu-los macerar una estona a la nevera (si és d’un dia per l’altre, millor)
  5. Treieu els trossos d’all, arrebosseu la carn amb la farina de galeta i fregiu-ho en una paella en oli
    calent abundant.

PUBLICAT ORIGINALMENT A: IMPROVISANT RECEPTES

Origen: Llom arrebossat amb gràcia

Salmó a la “papillote”

Salmó a la "papillote"

Es pot fer amb el salmó en rodanxa o amb el salmó tallat en supremes. A mi personalment, m’agrada més amb el salmó tallat en supremes.

Les verdures que he escollit avui (2 pax): Ceba (1 mitjana), carbassó (3/4), pastanaga (1 petita), tomàquet verd (1/2)

I dic que aquestes són les verdures que he escollit avui, perquè no sempre el faig igual, hi ha vegades que hi poso porro (avui no en tenia….), hi ha vegades que hi poso patata (molt poqueta)….depèn del dia.

Jo tinc un recipient d’aquests de silicona tan moderns per poder coure a la “papillote”, però en cas de no tenir-ne, es pot fer l’embolcall amb paper d’alumini.

Salpebrem les supremes de salmó i les col·loquem en el recipient. Els posem la ceba tallada a làmines (jo l’he daurat una mica a la paella prèviament). Hi afegim les verdures ratllades. Tapem i ho posem al forn a uns 180ºC, fins que estigui cuit.

PUBLICAT ORIGINALMENT A: GAUDINT DE LA CUINA

Origen: Salmó a la “papillote”