INGREDIENTS:
- 4 ous normals (o 3 grossos)
- 500 g d’espinacs frescos
- oli d’oliva
- aigua
- sal
VARIANTS:
- – Podeu afegir una cullerada de llevat químic en pols (Royal o similar)
ELABORACIÓ:
- Primer de res hem de rentar els espinacs. És el procés més important a l’hora de treballar amb espinacs: la seva neteja.
- Heu de saber que tenen molta sorra i els heu de submergir en aigua i netejar, gairebé, fulla per fulla.
- Veieu la sorra que queda? i per què molta ja ha marxat per l’aigüera.
- En un cassó no gaire gran, posarem a bullir els espinacs. Tenen un volum important, certament, però un cop bullits queden en una cinquena part (o menys) del que eren. Per això, sembla que no hi pugui caber tot aquest espinac en aquesta olla. Paciència que entrarà tot. A mida que es va escalfant la fulla…va perdent volum i al final hi cap tot. Ho deixarem bullir uns 8-10 minuts.
- Ho abocarem a un colador i refredarem els espinacs amb aigua freda…per tallar la cocció.
- Ara és qüestió d’anar apretant amb una forquilla per extreure tota l’aigua.
- Jo he utilitzat 3 ous però per què són de la mida XXL.
- L’ou ben batut i si voleu li tireu una culleradeta de llevat en pols.
- Ara saltem els espinacs amb un rajolí d’oli i sal.
- Un cop fets…els barrejarem amb l’ou.
- Disculpeu el canvi de color, però he hagut de barrejar fotos antigues amb noves (faltaven passos).
- I ara ho coure’m uns minuts per cada banda.
- Utilitzaré una “truitera” que diuen, una tapa de fusta que, certament, va de meravella per donar-li la volta.
- I vinga, mitja volta, amb molt de compte, amb el temps li agafareu el truc a les truites i el puntillo aquell de deixar-les com a cadascú li agraden més. Jo sempre miro de deixar-les torradetes per fora i més crues per dins.
- Perfecte, ja la tenim cuita.
- Ja la podem servir.
- Bon profit!