Arxiu d'etiquetes: SUCRE

Bunyols de l’Emporda

Ingredients:

  • 20 gr. de llevat
  • 1 kg de farina
  • 6 ous
  • 3 pells de llimona
  • 250 gr. de sucre
  • 1 got d’oli
  • 1 got de llet
  • 100 gr. de matafaluga
  • 1 copeta d’anís

Elaboració:

  1. Desfeu el llevat amb aigua tèbia. Ratlleu la pela de llimona. Poseu la farina en un bol i aneu afegint-hi tots els ingredients, pasteu-ho amb fora i molta estona fins obtenir una massa espessa.
  2. Cobriu-la amb un drap i deixeu-la reposar en un lloc temperat un parell d’hores, fins que augmenti gairebé el doble.
  3. Poseu un perol al foc amb abundant oli. Amb la mà aneu agafant porcions de la massa anterior i en doneu forma com de rosquilla i ho aneu fregint. Rossegueu-los d’un costat i de l’altre i els escorreu bé de l’oli.

Recepta extreta de “Petons amb Gust”

Origen: Bunyols de l’Emporda

MARC DE PASTA FULLADA

INGREDIENTS:

  • pasta fullada
  • 1 pressec tallat
  • sucre
  • una mica de nata sense muntar
  • 1 ou
  • sal maldón

PREPARACIÓ:

  1. Tallem la pasta de full a a cuadrats,a dins de cada cuadrat i tallem dues eles
  2. Ara donem forma el marc
  3. A dins de cada marc i posem dos talls de pressec,sucre,un raig de nata, pinterem amb ou batut i una mica de sal maldón
  4. Posarem al forn que el tindrem calent a 180º i enfornarem uns 15 minuts
  5. I ja podem servir
  6. Un postre diferent

PUBLICAT ORIGINALMENT A: ELS FOGONS DE LA LOURDES

Origen: MARC DE PASTA DE FULL

Amanida d´apirave, quinoa i poma

Ingredients:

  • 120 gr de quinoa (jo utilitzo la de tres colors, però això com vulgueu)
  • 1 ceba vermella,
  • 300 gr d´api-rave,
  • 2 pomes “granny smith”
  • 2 culleradetes de llavors de rosella (badabadoc),
  • 1 xili vermell
  • 3 cullerades de vinagre blanc,
  • 60 ml d´oli d´oliva extra verge
  • 60 ml de suc de llimona,
  • un manat petit de fulles de cilandre
  • 2 culleradetes de sucre,
  • sal i pebre

Preparació:

  1. Primer posarem aigua a bullir per coure la quinoa, que ha de bullir uns deu minuts. Tot seguit la passarem per aigua freda i la reservarem.
  2. Posarem a marinar la ceba, tallada a juliana, amb la sal, el sucre, l´oli i el vinagre durant mitja horeta.
  3. Pelem i tallem a bastonets tant l´apirave (céleri) com la poma, reservant-ho amb suc de llimona a fi que no s´oxidi. Barregem tots els ingredients, amb les fulles de cilantre picades, i ho servim. Super bo, diferent i molt refrescant.

PUBLICAT ORIGINALMENT A: BOOONISSIM

Origen: Amanida d´apirave, quinoa i poma

BESCUIT DE LLIMÓ AMB GLAÇA

INGREDIENTS:

  • 2 llimones (n’hi he usat 3)
  • 3 ous (n’hi he usat 4)
  • 160 g de farina
  • 1 sobre de llevat
  • 160 g de sucre
  • 160 g de mantega pomada
  • Per la glaça: suc de llimona + sucre glacé (a l’Alcúdia en diuen “sucre del piló”)

PREPARACIÓ:

  1. Preescalfar el forn a 160º.
  2. Ratllar la pell de les 2 llimones (n’hi he ratllat 3) i exprimir-ne el suc d’una.
  3. Reservar.
  4. Batre el sucre amb la mantega pomada.
  5. Afegir els ous d’un en un fins que estiguin ben integrats.
  6. Tamisar la farina amb el llevat i incorporar a la barreja anterior.
  7. Afegir la ratlladura de llimona (dels tres llimons, en el meu cas) i abocar en un motlle prèviament greixat (jo l’he greixat amb mantega i l’he empolvorat amb farina. Després, n’he espolsat la que li’n sobrava).
  8. Coure al forn a 160º durant 30 minuts.
  9. Deixar refredar i desemmotllar.
  10. Per fer la glaça: barrejar el suc de llimona amb el sucre glacé fins que quedi una textura de xarop i banyar per sobre del bescuit.

Recepta extreta de “A la Taula i al Llit…”

Origen: BESCUIT DE LLIMÓ AMB GLAÇA

Cheescake amb mantega de cacauet

INGREDIENTS:

BASE (motlle de 18-20cm):

  • 180gr Oreo
  • 15gr sucre blanc
  • 90gr mantega

FARCIT:

  • 180gr mantega de cacauet (jo vaig comprar una crema de cacauet del super de la marca Almendrina)
  • 570gr formatge crema no light (diguem-li Philadelphia)
  • 140gr sucre blanc
  • 2 cullerades farina
  • 4 ous (M)
  • 65ml nata de muntar

DECORACIÓ:

  • 300gr sucre glacé
  • 125gr mantega pomada
  • 125gr philadelphia (no light)
  • 10 tapes d’Oreo triturades (en pols)

REPARACIÓ:

  1. Preescalfar el forn a 180ºC.
  2. I engrasar el motlle.
  3. Triturem les Oreo per a la base ben fines.
  4. Les barregem amb la mantega fosa (al microones una miqueta) i el sucre.
  5. Cobrim la base del motlle i una mica dels laterals també.
  6. El fiquem en la nevera.
  7. Batem la Philadelphia amb la mantega de cacauet, el sucre i la farina, fins a tenir una barreja homogènia.
  8. Anem incorporant els ous (d’un en un).
  9. Per últim afegim la nata i batem una mica més.
  10. Ho aboquem tot al motlle que teníem en la nevera.
  11. Posem el forn durant 15 minuts a 180ºC, abaixem la temperatura a 120ªC i ho deixem uns 60-70 minuts més, fins que la superfície estigui quallada i només el centre una mica humit.
  12. Ho treiem del forn i quan estigui atemperat li passem un ganivet pel voltant (perquè no tingui tensió) sense desmotllar i deixem mínim 6 hores en nevera.
  13. Per a la buttercream: Batem el sucre glacé amb la mantega a velocitat forta fins que sigui una barreja blanca i esponjosa, hi afegim la Philadelphia i continuem batint (primer suau i anem pujant velocitat) fins que estigui ben cremosa. Incorporem les oreo triturades. S’ha de conservar en nevera, però tapeu-ho amb un film transparent, el film ha de tocar tota la buttercream perquè no s’assequi.

PUBLICAT ORIGINALMENT A: MÓN PARAL·LEL

Origen: Cheescake amb mantega de cacauet

CREMA GELADA DE LLIMONA (THERMOMIX)

INGREDIENTS PER 6 COPES:

  • 250g. de sucre
  • la pell de dos llimones (la part groga)
  • 500g. de llet evaporada congelada en glaçons
  • 170g. de suc de llimona

PREPARACIÓ:

  1. Posem en el vas el sucre i la pell de llimona i triturem 20seg. vel.10
  2. Afagir els glaçons de llet evaporada i triturar 1 minut .vel.7
  3. Ara posem la papallona i programem 4 minuts vel.4 per montar la llet
  4. Programem 1’30 segons vel. 2 i afagim el suc de llimona per l’obertura
  5. Abocar en copes i servir immediatement.

PUBLICAT ORIGINALMENT A: ELS FOGONS DE LA LOURDES

Origen: CREMA GELADA DE LLIMONA (THERMOMIX)

PÚDING DE POMA CARAMEL·LITZADA

INGREDIENTS:

  • 2 pomes
  • 4 cullerades de sucre
  • La pell d’una llimona
  • Una branca de canyella
  • Melindros (dels durs)
  • ½ litre de llet (pot ser de soja)
  • 1 sobre de gelatina neutra
  • 3 cullerades de sucre amb vainilla
  • Una beina de vainilla
  • La pell d’una taronja

Preparació:

  1. Talleu la poma a dauets i poseu-la en un cassó amb l’aigua, el sucre, el pell de la llimona i la canyella. Coeu-ho tot a foc suau, fins que el sucre i la poma caramel·litzin. Abans que es refredi, cobriu el fons d’un motlle de púding amb aquest caramel i disposeu els melindros en línia al damunt.
  2. Dissoleu la gelatina en 100 ml de llet i reserveu. Escalfeu la resta de llet amb la pell de la taronja, el sucre i la branca de canyella. Deixeu que bulli i seguidament retireu del foc i deixeu que emulsionin les aromes durant uns 15 minuts. Afegiu la gelatina dissolta en llet que teníem reservada. Coleu-lo tot i aboqueu-lo en el motlle. Reserveu a la nevera fins que qualli.

Recepta extreta de “A la Cuina”

Origen: PÚDING DE POMA CARAMEL·LITZADA

CREMÓS DE MADUIXA I MASCARPONE

INGREDIENTS: (per 6 persones)

  • – 250g de mascarpone
  • – 100ml de llet condensada
  • – 250ml de llet sencera
  • – 350ml de maduixes (triturades i colades)
  • – 2 sobres de quallada Royal
  • – 50g de sucre

Preparació:

  1. Barrejar bé tots els ingredients.
  2. Posar-ho en un cassó al foc i escalfar sense que arribi a bullir (uns 90º) remenant bé perquè no s’enganxi, com si féssim xocolata desfeta.
  3. Abocar-ho dins un motlle de silicona i deixar a la nevera fins que qualli. És millor fer-la el dia abans.
  4. Decorar al gust i servir ben fresca.
  5. Bon profit!

Recepta extreta de “Perdo la por, però em tremola el pols…”

Origen: CREMÓS DE MADUIXA I MASCARPONE

New York Cheesecake

Ingredients:

Per la crosta:

  • 225 galetes Chiquilín o similiars (si poden ser de xocolata)
  • 1 cullerada (tablespoon/tbsp) i ½ de cacau en pols (si les galetes no son de xocolata)
  • 90g de mantega
  • 3 cullerades (tbsp) de sucre

Pel pastís:

  • 1.360g de formatge en crema (Philadelphia) a temperatura ambient
  • 1 culleradeta (teaspoon/tsp) i ½ d’extracte de vainilla
  • ½ tassa de farina
  • 1 tassa de nata agra (Sour Cream) a temperatura ambient. (Si no la trobem preparada, la podem fer, utilitzant nata per muntar, li afegim 1 culleradeta de vinagre blanc i deixem reposar 5 minuts)
  • 2 tasses i ½ de sucre
  • 5 ous grans a temperatura ambient

Preparació:

  1. Es precalenta el forn a 170ºC i poseu mantega a un motlle desmotllable d’uns 25 cm aprox.
  2. Moleu les galetes amb les 3 cullerades de sucre. Mentrestant, desfeu la mantega al microones. Després ho barregeu tot en un bol y li poseu el cacau (en el cas que les galetes no siguin de xocolata). Ho poseu al motlle i aixafeu la massa per tal que quedi una massa uniforme i compacta a la base. Ho poseu al forn 12 minuts i ho deixeu refredar.
  3. En un bol gran (gran de veritat), bateu amb la batedora elèctrica el formatge crema a velocitat mitja uns 3 minuts aprox. I en un altre bol, barregeu la farina i el sucre. Després, baixeu la velocitat al mínim i afegiu poc a poc la farina i el sucre al formatge crema. Afegiu la nata agra amb la vainilla y els ous, un a un, fins que la barreja estigui homogènia.
  4. Un cop el motlle amb la galeta ja estigui fred, tapeu el motlle amb doble cap de paper d’alumini les cares laterals del motlle i també la base, ja que, com que s’ha de posar al bany maria, si ho poséssim directament sense la protecció del paper d’alumini, entraria aigua. Doncs això, que cobriu be la part de fora del motlle, llavors tireu la barreja a dins, prepareu la safata del forn amb l’aigua bullint i hi poseu el motlle embolicadet.
  5. Ho poseu al forn primer durant 45 minuts, després reduïu a 160ºC i esteu entre 30 i 45 minuts més amb el pastís al forn, o fins que el farcit estigui ferm pels costats però tendre al mig (jo sincerament el vaig tenir 45 minuts més i llestos :D). Apagueu el forn, i amb el pastís encara dins, deixeu la porta mig oberta (aguantada per una cullera) una hora més. Després el traieu i el deixeu acabar de refredar a temperatura ambient. I finalment, el poseu a la nevera. Tingueu en compte que ha d’estar unes 6 hores a la nevera abans de de consumir.
  6. I després, el traieu de la nevera una mica abans del moment de menjar-lo, perquè no estigui tan fred, desemmotlleu i a gaudir-lo!

PUBLICAT ORIGINALMENT A: MY SWEET ICHIGO

Origen: New York Cheesecake

Patates braves laosianes (amb salsa jeowbong)

He fet servir per treure’n un petit bol de pasta Jeowbong:

  • – 4 cullerades de chili en pols
  • – 4 cullerades d’oli (millor vegetal suau tipus soja, girasol…)
  • – 3 cullerades de sucre
  • – Un pessic de sal
  • – 4 grans d’all
  • – Un rajolí de brou de pollastre
  • – 1 cullereta de gingebre picat (substituint l’original galangal, que és semblant, però més difícil de trobar aquí)
  • – 2’5 cullerades de “fish sauce” (salsa de peix)

Preparació:

  1. Parlo un moment dels dos elements menys habituals de la llista: el “fish sauce” (aigua, extracte d’anxova, sal i sucre) es pot trobar a supermercats asiàtics. Concretament jo la vaig comprar al Dong Fang (el sensacional súper que hi ha al carrer Balmes, 6 de Barcelona). El chili mólt ha de ser més senzill de trobar. També, si teniu bitxos secs, els podeu triturar (traient les llavors si voleu que piqui menys) i ja el teniu fet en versió casolana.
  2. Fer la salsa és extremadament senzill. Posem l’oli a una paella i hi fregim les dents d’all picades fins que es comencin a daurar. Les retirem i les posem a un morter. Li afegim el chili, el sucre, la sal, el brou i el gingebre i ho treballem amb la mà de morter fins que estigui ben mesclat. Hi afegim després una cullerada de l’oli amb el que hem fregit els alls, la “fish sauce” i ho mesclem bé, fins que quedi una bona textura de pasterada entre líquida i sòlida.
  3. La pasterada l’aboquem a una paella i la calentem fins que comenci a desprendre una bona olor de bitxo. Retirem, la posem a un bol i ja la tenim preparada per servir!
  4. Això ho podem fer una bona estona abans de dinar. Després ens podem dedicar a les patates: les tallem a daus i després les confitem amb oli: foc al mínim, oli que les cobreixi bé, molta estona fins que veiem que comencen a estar tovetes, punxantles amb un ganivet. Confitades, les retirem i reservem.
  5. Poca estona abans de l’àpat, posem oli en una paella i el calentem fins que estigui molt calent i hi tirem les patates confitades per fregir-les al punt i que quedin cruixents. Les retirem, les posem un moment sobre paper que xucli una mica d’oli, els hi tirem un pessic de sal i ja podem servir! Amb el bol de jeowbong al costat – que com que és picant, millor deixar-ho a elecció de cadascú.

Recepta extreta de “Cuina amb compte”

Origen: Patates braves laosianes (amb salsa jeowbong)