Font de verdures

Font de verdures

Ingredients (2px aprox):

  • pasta de xili: 2 xilis vermells, 2 grans d´all, 10 gr d´arrel de galanga, 10 gr d´arrel de cúrcuma
  • 250 gr de patates
  • 150 gr de pebrot vermell
  • 4 cebes tendres
  • 100 gr de pastanaga
  • 150 gr de mongeta verda
  • 250 gr de col
  • lemon-grass (citronel·la)
  • 400 ml de llet de coco
  • 1 cullerada de pasta de gambes
  • sal, pebre, cilantre mòlt

Preparació:

  1. Primer elaborarem la pasta de xili, al morter, retirant les llavors dels xilis, pelant els alls i les arrels fresques de galanga i cúrcuma. La galanga és una mena de gingebre, més dur, el podeu trobar en llocs de menjar oriental com per exemple el super del final del carrer Balmes (amb Pelai, a Barcelona). En cas de no tenir-ne doncs utilitzeu gingebre, i si no trobeu cúrcuma fresca en poseu en pols.
  2. Per preparar el plat pròpiament dit pelarem i tallarem les verdures en trossos més o menys petits, sofregirem al wok la pasta de xili amb la lemon grass tallada finament i hi afegirem la llet de coco, tot barrejant-hi en breu la pasta de gambes. Quan bulli hi anirem afegint les verdures i hortalises, deixant-ho coure uns deu o quinze minuts, rectificant-ho de sal i pebre al final.
  3. Un detallet: us he posat les verdures que surten a la recepta, però òbviament les podeu variar al vostre gust. Jo, la segona vegada que vaug fer el plat (les fotos són d´aquesta ocasió) no hi vaig posar col (de fet, a l´original és un tipus de col que no es troba aquí i que es diu “choisum”), i en el seu lloc vaig utilitzar pak-choi. La clau és la pasta de xili i que tot bulli amb la llet de coco picant.

PUBLICAT ORIGINALMENT A: BOOONISSIM

Origen: Font de verdures

PERNILETS DE POLLASTRE AL CURRY

PERNILETS DE POLLASTRE AL CURRY

Ingredients: Per a quatre persones

  • 8 pernilets de pollastre ( cuixetes )
  • 2 cebes
  • 300 ml. de brou de pollastre o aigua
  • 3 culleradetes de curry
  • Oli d’oliva
  • Farina

Preparació:

  1. Salar i enfarinar els pernilets.
  2. En una cassola, amb un bon raig d’oli, amb el foc fort, passar els pernilets fins que quedin daurats, retitar i reservar en un plat.
  3. En el mateix oli, amb el foc més suau, posar la ceba tallada petita o ratllada i ofegar-la.
  4. Afegir l’aigua o el brou i deixar que faci ” xup-xup ” uns minuts.
  5. Posar les tres culleradetes de curry, remenar i afegir els pernilets.
  6. Deixar coure a foc molt baix, durant uns 45/50 minuts.
  7. Si hi voleu posar poma, quan faltin uns 20 minuts, per acabar la cocció, afegir a la cassola ( pelada i tallada )
  8. Estarà més bo, si el feu unes hores o un dia abans.

PUBLICAT ORIGINALMENT A: LLEVAT FARINA SUCRE I SAL

Origen: PERNILETS DE POLLASTRE AL CURRY

Pa amb all.

Pa amb all

Ingredients:

  • 1 barra de pa tipus baguet o el que mes us agradi.
  • 65 g de mantega.
  • 2 cullerades d’oli d’oliva verge extra.
  • la ratlladura de mitja llimona.
  • 3 grans d’all grossos.
  • una mica de pebre negre.
  • sal en escates.

opcional:

  • una cullerada de formatge parmesà.

Temps d’elaboració: 20 minuts

Elaboració:

  1. Per aquesta recepta podeu fer servir el pa que mes us agradi, avui he fet servir una baguet però altres vegades ho he fet amb pa ullat i queda genial.
  2. Primer de tot preescalfem el forn a 180º. Tallem una barra de pa a llesques d’un dit mes o menys i les reservem.
  3. Posem els tres grans d’alls en un morter amb una mica de sal i ho triturem deixant-los com una pasta.
  4. Posem la mantega en un bol i ho deixem a punt de pomada. Posem els alls que teníem reservats en el bol de la mantega, afegim l’oli, la pell ratllada de la llimona, la cullerada de formatge parmesà ratllat, la sal i la pebre. Ho barregem fins que tingui una textura cremosa.
  5. Cobrim una safata de forn amb paper sulfuritzat, suquem les llesques de pa amb la barreja que tenim reservada (han de quedar ben sucades, ja que al posar al forn el pa absorbirà la mantega) i posem la safata al forn uns 12 minuts, el pa ha de quedar daurat i cruixent.
  6. Posem les llesques amb una safata i a menjar, son una delícia!!!!!!!! Es un aperitiu boníssim, que agradara a tothom, i el sabor a all queda molt suau.

PUBLICAT ORIGINALMENT A: AL CALIU DE LA CUINA

Origen: Pa amb all.

Canelons amb les restes de l’olla

Ingredients:

Pasta per a fer canelons:

  • Jo he aprofitat les restes de la carn, cigrons, verdura i botifarres que havia utilitzat per a preparar caldo d’olla i amb això he elaborat el farcit dels canelons.
  • oli d’oliva
  • sal
  • nou moscada
  • mitja ceba ratllada
  • farina
  • caldo
  • una tallada de pernil
  • mantega
  • formatge ratllat

PROCÉS:

  1. Sofregiu en una paella la ceba ratllada amb l’oli d’oliva, afegiu una cullerada de farina i barregeu-ho amb els altres ingredients. Afegiu una o dos cullerades de caldo i deixeu que es reduïsca.
  2. Ara fiqueu trossejats tots els ingredients que vos sobren de l’olla i els barregeu.
  3. Ratlleu nou moscada al gust i salpebreu, si fa falta.
  4. Deixeu gelar la barreja anterior i després farciu els canelons.
  5. Els fiqueu a la safata on aneu a coure’ls.
  6. Preparem la beixamel:
  7. En una paella fiquem el pernil tallat a trossets molt xicotets. Quan ja el teniu, afegiu ceba ratllada i ho sofregiu. Afegiu farina i aneu donant-li voltes, fins que estiga seca. Alhora aneu afegint caldo, fins que és quede espesa, ni molt líquida, ni molt espesa. M’enteneu? Ratllem nou moscada i li afegim formatge.
  8. El final!!!
  9. A sobre dels canelons, fiquem la beixamel. Li afegim formatge ratllat i mantega.
  10. Ara els ficarem al forn el temps necessari, per a coure’ls. Anem jugant amb el foc dalt i baix, uns 45 minuts. Una vegada cuits li ficarem el grill, perquè rostisca el formatge.
  11. Podeu deixar-los preparats amb molta antelació. Podeu congelar-los abans de coure’ls, i el dia que aneu a menjar-vos-els els podeu posar al forn.
  12. Jo els vaig fer diumenge, els vaig deixar a la nevera i els vam coure dimecres.
  13. Espere que gaudiu d’un plat com el que hui vos presente.

PUBLICAT ORIGINALMENT A: TASTAELMÓN

Origen: Canelons amb les restes de l’olla

Pilaf del mar Egeu (arròs amb pop i bledes) 52/135

Ingredients:

  • 1 pop
  • 300 grams d´arròs
  • 1 kilo de bledes
  • 1 manat de ceba tendra
  • 1 tassa de crema de llet
  • Brou de pollastre (versió llibre una tassa, versió meva un litre)
  • 2 cullerades de vi blanc
  • oli extra verge
  • sal, pebre
  • parmesà ratllat (opcional)

Preparació:

Comencem bullint el pop. L´espantem tres vegades (cada vegada que l´aigua bull es retira, i així successivament) i tot seguit el deixem coure a foc mitjà uns tres quarts d´hora. Mentrestant fem un sofregit amb la ceba, mullem amb el vi, hi afegim l´arròs, el torrem una miqueta i mullem amb el brou. A mitja cocció, deu minuts més tard, hi afegim les bledes tallades, les incorporem bé i ja al final de tot hi posem el pop tallat. Salpebrem i servim.

Al llibre ho fan diferent: Deixen l´arròs en remull amb aigua durant mitja hora. Saltegen les bledes tallades just després de sofregir la cebs i ho deixen coure deu minuts (aquest darrer pas, deixar coure les bledes, no és en cap cas necessari). Tot seguit incorporen l´arròs, el pop i només dues tasses de brou de pollastre, 40 cl. Tapen i deixen coure deu minuts. A continuació hi afegeixen la crema de llet, pebre i que cogui cinc minuts més. I llavors retiren la cassola del foc, la tapen amb paper de plata i que reposi 15 minuts (no sé si s´ho mengen tebi…).

En fi, a la meva manera estava boníssim, però no dubto que ha de ser interessant fer-ho a la seva.

PUBLICAT ORIGINALMENT A: BOOONISSIMANTERIORMENT: FOOD AND FOOT

Origen: Pilaf del mar Egeu (arròs amb pop i bledes) 52/135

Carpaccio de remolatxa amb salmó marinat i salsa de wasabi.

Ingredients:

Per el carpaccio de remolatxa:

  • 2 remolatxes.
  • 1 culleradeta de sal.
  • 2 culleradetes de sucre morè.
  • aigua.

Per marinar el salmó:

  • 1 llom de salmó sense espines de 500 g.
  • 1 remolatxa bullida.
  • 250 g de sal gruixuda.
  • 250 g de sucre morè.
  • 1 cullerada de vodka.
  • 1 cullerada de fonoll.

Salsa de wasabi:

  • 1 iogurt grec.
  • 1 culleradeta de wasabi.

Oli d’herbes:

  • 1 grans d’all.
  • 1 branca de romaní.
  • 1 branca de farigola.
  • 50 ml d’oli d’oliva verge extra.

Elaboració:

  1. El dia abans del àpat, començarem preparant el salmó. El netegem d’espines i preparem la barreja per la marinada. Comencem triturant la remolatxa bullida en la picadora, la posem en un bol i afegim el sucre, la sal, el fonoll i la cullerada de vodka. Ho barregem tot i veurem que agafa un bonic color vermell. Reservem.
  2. Ara en una safata o bol que càpiga el llom de salmó, fem un llit amb la meitat de la barreja que tenim preparada, a sobre posem el llom de salmó amb la pell a sota, el cobrim amb la resta i tapem amb paper film. Ho posem a la nevera amb alguna cosa pesant a sobre, com un bric de llet i deixarem marinar 24 hores.
  3. Ara farem l’oli d’herbes, posem un casso petit al foc amb l’oli, el all amb pell una mica esclafat, la branca de romaní, la farigola, un xic de sal i pebre. Deixem confitar a 60º durant 1 hora, retirem del foc i reservem.
  4. Per fer el carpaccio de remolatxa, posem aigua en una cassola amb una culleradeta de sal i altre de sucre. Rentem perfectament les remolatxes, sense trencar la pell, tallem les fulles però deixant una mica de tija i les posem a la cassola a bullir uns 30 minuts mes o menys ja que dependrà de la seva mida.
  5. Abans de treure les remolatxes del foc, les punxem per comprovar si estan fetes, això ho farem quan ja han passat els 30 minuts, no les punxarem abans per evitar que perdin sucre. Les retirem de la cassola i les posem en un bol amb aigua ben freda o amb glaçons, d’aquesta manera mantindran el seu bonic color. Quan estan fredes les deixem escórrer, amb els dits anem trèiem la pell i reservem.
  6. Per fer la salsa, posarem el iogurt en un bol, salpebrem i afegim 1/2 culleradeta de wasabi, a casa agrada picant però no exageradament, es millor que poseu poquet, aneu provant i si es necessari podeu anant augmentant la quantitat. Ho barregeu amb un batedor elèctric o manual.
  7. Ara trèiem el llom de salmó de la nevera, el rentem de la marinada sota l’aixeta i l’eixuguem be amb paper de cuina, ens quedarà amb un color i sabor magnífic. Posem el llom a sobre d’una fusta de cuina i tallem el salmó en lamines ben primes.
  8. Per muntar el plat, tallem les remolatxes amb una mandolina, en rodanxes ben fines i amb l’ajuda de un cercle, tallem les lamines perquè siguin iguals. Suquem amb un pinzell el fons del plat amb l’oli de herbes, a sobre posem les rodanxes de remolatxa, les suquem una mica per sobre amb l’oli d’herbes.
  9. Amb les lamines de salmó fem un rul·lo i les anem posant a sobre de cada rodanxa de remolatxa. Posem a un costat del plat una mica de salsa de wasabi. Per rematar el plat posarem per sobre del rul·lo de salmó una mica de brots d’enciam i a taula.

PUBLICAT ORIGINALMENT A: AL CALIU DE LA CUINA

Origen: Carpaccio de remolatxa amb salmó marinat i salsa de wasabi.

Pastissets d’avellanes.

INGREDIENTS:

Per les bases:

  • 250 gr. de farina.
  • 25 gr. de sucre.
  • 110 gr. de mantega.
  • 6-8 cullerdades d’aigua freda.
  • melmelada.

Pel farcit:

  • 170 gr. d’avellanes torrades, sense pell.
  • 70gr. de pela de taronja comfitada.
  • 170 gr. de sucre.
  • 150 gr. de mantega.
  • 3 ous.
  • 20 gr. de cobertura de xocolata.
  • 1 culleradeta d’estracte de vainilla.

Decoració:

  • 50 gr. de cobertura.
  • 50 gr. de nata líquida.

EL·LABORACIÓ:

  1. Primer de tot preparem la massa de les bases. Amasem la farina, amb la mantega freda tallada a trossets , ho podem fer amb les mans, el sucre i hi anem afegint les cullerades d’aigua freda fins que tinguem una massa amb tacte terrós.
  2. L’emboliquem amb paper film i la posem al congelador.
  3. Mentres fem el farciment: Molem les avellanes amb una picadora, juntament amb la pela de taronja, la vainilla i 85 gr. de sucre.
  4. Per un altre costat batrem la mantega amb el sucre, separarem les clares dels rovells, i muntarem les clares al punt de neu.
  5. Barregem els rovells amb la mantega i el sucre, hi afegim la cobertura de xocolata desfeta, la barreja de les avellanes i per últim les clares remenant suaument perque no s’abaixin.
  6. Traiem la pasta que tenim al congelador , la posem entre dos papers films i l’estirem amb el rodet, deixant-la amb un gruix de 1/2 cm.
  7. Amb un got o amb un tallador rodó tallem rodones del tamany del motlle que tinguem, hi posem una cullerada de melmelada i l’acabem d’omplir amb el farciment.
  8. Ho posem al forn, que ja tindrem escalfat a 180 º , 25 o 30 minuts.
  9. Esperem que es refredin per desmotllar-los. Els espolsem amb sucre llustre.
  10. Escalfem la nata i fora del foc hi desfem la cobertura de xocolata, i guarnim per sobre els pastissets.
  11. Animeu-vos a fer-los ¡¡¡ són molt bons¡¡¡¡

PUBLICAT ORIGINALMENT A: CULLERA DE ROURE

Origen: Pastissets d’avellanes.

Melmelada de cireres

Ingredients:

  • 1 kg de cireres
  • 250 g de sucre
  • 1 branca de canyella
  • 1 copa de licor (moscatell, o vermut, o orujo blanc, o cointreau).

Elaboració:

  1. Traieu els pinyols de les cireres i deixeu-les reposar dins d’una una cassola, durant uns minuts, perquè deixin anar el suc.
  2. Afegiu-hi la canyella, el sucre, el licor, removeu bé i deixe-ho coure fins que les cireres quedin toves (aproximadamente uns 20 minuts).
  3. Tasteu la melmelada perquè estigui al punt de dolça i si la preferiu més fina, bateu-la una mica.
  4. Deixeu-la refredar, envaseu-la en pots de vidre, tapeu-los bé i guardeu-los al frigorífic.
  5. Procureu que els pots quedin ben plens, sense aire dins, encara que no calgui coure’ls al bany maria.

PUBLICAT ORIGINALMENT A: RECEPTARI WEBLOC

Origen: Melmelada de cireres

XVIa Monacàlia – Fira de l’Abat – Navarcles

Dies 14 i 15 d’abril del 2018 Navarcles (Bages)

Monacàlia, la fira de l’abat rememora el Navarcles del segle XI i posa de manifest la relació tan propera entre Navarcles i el Monestir de Sant Benet de Bages.

Durant mil anys, Navarcles va dependre del monestir de Sant Benet de Bages perquè n’era del senyor feudal.
A Monacàlia la Fira de l’Abat hi trobareu activitats de fira, activitats per nens i joves, actuacions musicals, representacions teatrals i gastronomia de l’época.

MÉS INFORMACIÓ A:   http://www.navarcles.cat/

I A:  http://www.monacalia.cat/

Braç de gitano de galetes

Ingredients (per dos braços de gitano):

  • – 2 paquets de galetes maria
  • – Mantega (un paquet)
  • – Llet
  • – Sucre (tres cullerades soperes)
  • – 2 rovells d’ou

Preparació:

  1. Agafem un bol i hi posem la mantega (tot el paquet), a poder ser l’hauriem d’haver tret prèviament de la nevera perquè ja estigui tova i manipulable. Sino, la posem mig minut al microones. Afegim 3 cullerades soperes de sucre i els dos rovells d’ou i ho barregem tot bé i força estona perquè el sucre estigui el més desfet possible.
  2. En acabat, agafarem les galetes i les anirem estovant en llet calentona, una per una i les anirem untant amb la crema de mantega ajudant-nos amb un ganivet. Podem posar un bon “pegote” al mig per enganxar-les unes amb les altres i així, al apretar, la crema ja es dispersa. Les col·loquem com si fos un braç de gitano, tantes com vulguem.
  3. Després, simplement ho cobrim del que més ens agradi, xocolata, nata… i ho decorem amb el que tinguem!
  4. És molt important deixar-ho reposar en fred a la nevera. D’un dia per l’altre millor.
  5. Quan el servim l’haurem de tallar en diagonal per a que ens quedin les ratlles de les diferents capes marcades al tall! és molt xulo per emplatar i decorar amb fruita, per exemple.
  6. Apa! enjoy!

PUBLICAT ORIGINALMENT A: CUINEM CUINEM

Origen: Braç de gitano de galetes