Chocolate & coconut chip cookies (galetes amb xips de xocolata i coco)

Ingredients:

  • – 180g farina
  • – 100g xocolata negra (cobertura o taula)
  • – 100g mantega pomada
  • – 100g sucre
  • – 100g coco ratllat
  • – 1 ou
  • – 1/2 culleradeta extracte de vainilla
  • – un pessic de sal
  • – 1/4 culleradeta llevat per dolços (Royal)

Preparació:

  1. Amb una batedora de varilles, barregeu la mantega amb el sucre fins que blanquegi i sigui ben tou. Afegiu l’extracte de vainilla, l’ou, la farina passada pel sedàs, la sal i el llevat i barregeu-ho bé.
  2. Afegiu el coco ratllat i la xocolata (si la xocolata és de cobertura, talleu-la menuda) i barregeu-ho bé.
  3. Coeu les galetes a 180º durant 15 minuts (o fins que siguin daurades). Treieu les galetes de la safata i deixeu-les refredar sobre una reixeta.

Per donar forma a les galetes podeu fer servir 2 tècniques:

  • opció 1.- Poseu la massa en forma allargada sobre un paper film. Enrotlleu i apreteu bé de forma que obtingueu una “salsitxa” de pasta de 4cm de diàmetre aproximadament. Deixeu reposar la pasta a la nevera com a mínim 2 hores. Talleu la pasta (com si talléssiu una llonganissa) a rodanxes d’aproximadament 4mm. Poseu les rodanxes sobre una safata coberta amb paper de forn.
  • opció 2.- Feu una bola amb la massa i emboliqueu-la amb paper film. Deixeu-la reposar a la nevera com a mínim 2 hores. Feu boletes amb la massa (jo les vaig fer de 13 grams) i poseu-les sobre una safata coberta amb paper de forn. Poseu un trosset de paper de forn sobre les boletes i aixafeu-les per tal que quedin en forma de galeta (retireu el paper de forn de sobre).
  • Les galetes queden més boniques si feu les rodonetes una a una però és molt més ràpid fer-les fent la tècnica de la “salsitxa”.

  •  Vaig fer la meitat de la massa amb coco i l’altre meitat sense i estan millor les que tenen coco; el coco mata una mica el gust de la mantega.

  • Deixeu força espai entre galeta i galeta quan les poseu al forn.

Recepta extreta de “bcn mon amour”

Origen: Chocolate & coconut chip cookies (galetes amb xips de xocolata i coco)

CAP I POTA

CAP I POTA

Ingredients:

  • 1500 gr. de morro de vedella net i tallat
  • 500 gr. de peu de vedella net
  • 300 gr. ceba de Figueres
  • 100 gr. pebrot vermell
  • 100 gr. pebrot verd
  • 125 gr. carbassó
  • 150 gr. albergínia
  • 300 gr. tomàquets madurs
  • 1 bitxo
  • 2 grans d’all
  • 1 fulla petita de llorer
  • 200 gr. suc de rostit
  • 150 gr. suc dels peus
  • pebre vermell dolç
  • Sal i pebre negre
  • Oli d’oliva verge 0,4º

Preparació:

Començarem posant els peus a blanquejar amb aigua freda i sal; quan arrenqui a bullir ho anirem desescumant durant uns 30 minuts aproximadament. Ho traurem de l’aigua i en calent els desossarem; reservarem l’aigua de la cocció.

Tot seguit tallarem el morro de vedella i els peus a daus regulars, ho salpebrarem i afegirem pebre vermell.

Apart en una cassola de ferro antiadherent hi posarem oli, la ceba tallada petita, el llorer, els bitxos i per ordre de cocció de les verdures i anirem afegint el pebrot vermell, el pebrot verd, el carbassó, l’albergínia, els alls tallats petits i finalment el tomàquet picat petit ( prèviament picat i desengranat ).

Finalment li afegirem el morro de vedella i els peus, ho deixarem coure juntament a foc fort fins que comenci a rostir; serà moment d’afluixar el foc i rectificar de sal i pebre. Provar-l’ho i acabar de rostir amb molt de carinyo.

Nota: Comprar el cap i pota a professionals del menuts, ja que és un producte que ha de ser molt fresc. A nosaltres personalment ens agrada el cap i pota rostidet i ben reduït; trobant el gust de tots els ingredients però que cap tapi els altres.

PUBLICAT ORIGINALMENT A: RECEPTES D’AMOR

Origen: CAP I POTA

Pastís de salmó fresc amb salsa rosa

Ingredients: (per a 10 persones)

  • 400gr. de salmó fresc
  • 100gr. de lluç fresc
  • 250gr. de sofregit de tomata (fet a casa)
  • 6 ous sencers
  • 250cc. de crema de llet
  • sal
  • pebre blanc (opcional)

Per fer la salsa rosa:

  • 200gr. de maionesa
  • 1 cullerada de conyac
  • 1 cullerada ben plena de ketchup
  • 1 cullerada de suc de taronja
  • 2 cullerades de mantega

També necessiteu:

  • tires de pebrot escalivat per adornar
  • un motlle allargat de 26cm. de llarg
  • oli per untar el motlle
  • farina de galeta per empolsar

Preparació:

  1. Escalfeu el forn a 200ºC.
  2. Unteu el motlle amb oli d’oliva i empolseu-lo amb farina de galeta
  3. Per fer la salsa rosa, barregeu tots els ingredients, (menys la mantega), i reserveu.
  4. Fregiu el salmó i el lluç en una paella amb unes gotes d’oli, saleu i retireu del foc. Quan sigui fred, traieu la pell i espines, i esmicoleu.
  5. Bateu els ous com per fer truita, amb la crema de llet, la salsa de tomata, sal i pebre; per últim, afegiu el peix. Aboque al motlle i coeu al forn, al bany-maria, durant més o menys 1 hora, claveu un escuradents per comprovar que estigui cuit. Deixeu refredar i desemmotlleu.
  6. Unteu-lo amb la salsa rosareservant-ne 2 o 3 cullerades a les que hi afegireu la mantega reservada. Reserveu aquesta crema a la nevera i  quan estigui ben freda, poseu-la en una mànega amb el broc rissat i feu rosetes damunt del pastís, alternant amb el pebrot escalivat.
  7. Bon profit!!

Recepta extreta de “Cuina de la Mare”

Origen: Pastís de salmó fresc amb salsa rosa

Pollastre amb carbassa i canyella

Ingredients:

  • 1 pollastre de granja tallat a octaus
  • 1 ceba
  • 2 tomàquets madurs
  • 1 carbassa tallada a dauets
  • canyella en pols
  • oli
  • sal

Preparació:

  1. Es sofregeix el pollastre tallat a octaus en una cassola de ferro (o fang) i un cop ros es retira.
  2. En el mateix oli sofregim primer la ceba a foc baix, després el tomàquet tallat a grills i finalment la carbassa tallada a cubs.
  3. Un cop tot s’ha barrejat, s’espolsa amb molta canyella, s’afegeix el pollastre sofregit, un got d’aigua (on podem dissoldre la canyella) i es deixa coure a foc baixet.
  4. [Nota: em vaig equivocar i vaig comprar un pollastre sencer. La feina ha estat meva per a trossejar-lo!. La propera vegada el compro talladet]

Recepta extreta de “Cuinejar”

Origen: Pollastre amb carbassa i canyella

PASTIS MOUSE DE XOCOLATA

INGREDIENTS:

BESCUIT:

  • 100 gr. de mantega
  • 30 gr. de Cacao en pols
  • 120 ml. d’aigua.
  • 80 ml. de llet
  • 140 gr. de farina
  • 150 gr. de sucre
  • 1 cullaradeta de bicarbonat
  • 1 Pessic de Sal.
  • 2 ous .
  • 50 gr. de xocolata negra ( jo 70 % de cacau)
  • 1 cullaradeta d’estracte de vainilla

PER DECORAR:

  • Maduixes
  • xocolata per fondre

INGREDIENTS MOUSSE:

  • 250 ml. de nata per montar 35%MG
  • 150 gr. de Nutella.
  • 100 ml. de llet
  • 2 clares d’ou.
  • 4 fulles de gelatina

PREPARACIÓ:

BESCUIT:

  1. Jo el vaig fer el dia abans a la tarda
  2. En un cassó hi posem l’aigua i quan bulli hi posem el cacau en pols Hi ho remenem fins que ens quedi ben desfet.
  3. Tamissem la farina amb la sal i el bicarbonat.
  4. Batem la mantega fins que ens quedi ben suau i esponjosa.
  5. Hi afegim el sucre i ho batem 5 minuts més.
  6. Després hi afegim els ous d’un a un. No hi tirem l’altre fins que elprimer estigui ben integrat a la massa.
  7. Despres hi afegim l’extracte de vainilla.
  8. A la barreja de la mantega i els ous hi anem afegim la farina en tres vegades i ho anem alternant amb la barreja de cacao i ho batem a velocitat mitja.
  9. Per ultim desfem la xocolata al microones i la afegim a la massa que tenim. Ho remenemt fins que ens quedi tot ben integrat.
  10. Una vegada tot ben barrejat ho posem al forn a 170 º durant 25 ó 30 minuts. Fem la prova del palillo per saber si està cuit.
  11. El traiem del forn i el deixem refredar .
  12. Ho vaig fer en un motlle quadrat , ja que a l’hora de montar-lo ho vaig retallar amb un aro d’aquest de pastisseria. També ho podeu fer en un motllo rodó.

MOUSSE:

  1. primer posarem la gelatina amb aigua freda uns 5 minuts
  2. Montem les claras a punt de neu i les guardem a la nevera.
  3. Montem la nata i també la guardem a la nevera.
  4. En un cassó escalfem la llet i li afegim la nutella; remenant fins que ens quedi ben desfeta.
  5. Hi afegim les fulles de gelatina ho remenemt perqué ens quedin ben desfetes i deixem que s’atemperi.
  6. Quan s’hagi refredat hi afegim la nata montada i amb un espatula i amb molt de cura ho remenem fins que ens hagi quedat ben integrada amb la barrega.
  7. Fem el mateix amb les clares montades.
  8. Un cop ben barrejat jo vaig forrar un motlle de pastis una mica més gran de la mida que seria el pastis i el vaig forrar amb paper film , hi vaig tirar la barreja i el vaig deixar a la nevera tota la nit.
  9. Per la decoració vaig fondre xocolata i la vaig estirar sobre paper d’anar al forn i la vaig deixar refredar, llavors vaig tallar-la a tires irregulars. També vaig banyar parcialment amb xocolata unes quantes maduixes.

Ara anem a muntar el pastis:

  1. Vaig agafar un aro d’acer , el vaig posar sobre el bescuit i el vaig tallar a la mida que hem donava.
  2. Desprès vaig treure la mouse de la nevera i del motlle i també la vaig tallar amb el mateix aro a la mateixa mida. Com que habia fet la mouse en un motlle de pastissos dels que es desmunten vai agafar la base i la vaig tombar sobre el bescuit .
  3. Llavors perque la part de sobre quedés ben bonica amb la serreta de partir pastisso vaig tallar la capa de sobre que ea la que tocaba al film
  4. Hi vaig posar les maduixes i les tires de xocolata al voltant i ja tenim el pastis llest.

Recepta extreta de “Quima, les meves receptes”

Origen: PASTIS MOUSE DE XOCOLATA

MACARRONS GRATINATS AMB CARN

Ingredients:

  • macarrons o similars
  • salsa de tomàquet o tomàquets frescos
  • alfàbrega i estragó
  • formatge emmental ratllat
  • ceba,
  • all
  • oli sal i sucre (el sucre perquè eliminar l’acidesa del tomàquet)
  • 1 fulla de llorer
  • carn picada o botifarres

Preparació:

  1. Poso a bullir aigua amb sal i una fulla de llorer. Pelo i tallo finament la ceba i l’all i ho faig daurar amb oli d’oliva a foc lent. Un cop daurada la ceba i afegeixo la carn (si son botifarres, l’hauré trinxat i deixat en estat de carn picada, treien previament el film que l’ha convertit en botigarra) i la mesclo amb la ceba i deixo que també es faci. Quan la carn ja esta daurada també, hi poso la salsa de tomàquet o els tomàquets amb una mica de sucre i sal. Deixo reduir la salsa a foc lent. Personalment, no m’agrada massa que hi hagi massa tomàquet però si que aquesta estigui ben concentrada i només s’aconsegueix, fent reduir la salsa a foc lent. M’agrada menjar macarrons amb salsa tomàquet, no salsa de tomàquet amb macarrons.
  2. Quan la pasta ja està feta al dente (a mi personalment no m’agrada gents passada) la colem rapidament, trec la fulla de llorer i ho aboco tot a la paella amb la carn, la ceba el tomàquet i li dono un parell de voltes perquè vagi agafant els sabors. És quan hi afegeixo l’alfàbrega fresca i una mica d’estragó.
  3. Ja només queda posar-ho en una plata que pugui anar al forn i posar-hi el formatge ratllat per sobre.
  4. Posar-ho a gratinar

Recepta extreta de “Vida Culinària”

Origen: MACARRONS GRATINATS AMB CARN

Sopa freda d´alvocat i coriandre

Sopa freda d´alvocat i coriandre

Ingredients:

  • 2 alvocats madurs
  • 2 cebes tendres
  • 850 ml de brou de pollastre (o vegetal intens)
  • 150 ml de crema agria (o kefir de cabra)
  • unes gotes de Tabasco, el suc d´una llima
  • un xic de tomàquet triturat
  • sal
  • pebre
  • 1 manat de coriandre fresc

Preparació:

Bé…ho heu de triturar tot junt, coriandre inclòs. Ho reserveu a la nevera fins l´endemà, i abans de servir hi afegiu més crema agria (jo no en vaig trobar enlloc, i hi vaig posar kefir de cabra), més coriandre picat i, si voleu, un xic més de Tabasco o alguna altra salsa picant similar. Si us fa falta més brou de l´indicat afegiu-ne, no ha de quedar espès.

PUBLICAT ORIGINALMENT A: BOOONISSIMANTERIORMENT: FOOD AND FOOT

Origen: Sopa freda d´alvocat i coriandre

Llom amb llet i xampinyons

Ingredients: (per a 4 persones)

  • Una peça de llom d’aproximament 1 kg.
  • 1/2 l. de llet
  • 300 gr. de xampinyons
  • Farina
  • Formatge ratllat
  • Llard
  • Oli d’oliva
  • 50 gr. d’ametlla laminada

Elaboració:

  1. Primer salpebrem el llom i l’enfarinem treient-li l’excés de farina el posem en una cassola amb oli i una cullerada sopera de llard, el rostim a foc lent voltejant-lo perquè quedi torradet.
  2. Quan estigui ben daurat se li afegeix el 1/2 l. de llet.
  3. Lamineu i saleu els xampinyons i els poseu en una paella a part amb el fi afecte que treguin l’aigua.
  4. Afegiu els xampinyons a la cassola amb el llom i la llet.
  5. Sempre a foc lent deixeu-ho coure uns 25 o 30 min. a foc molt lent, la llet es quallarà una mica.
  6. Un cop cuit retireu del foc i deixeu refredar.
  7. Quan estigui fred talleu el llom ben fi i torneu-lo a muntar com si fos una sola peça.
  8. Poseu-ho en una safata al forn, tireu la salsa per sobre i afegiu el formatge ratllat i l’ametlla laminada per sobre.
  9. Si voleu hi podeu posar una mica de mantega amb el formatge, jo no n’hi poso.
  10. Un cop fet això poseu-ho a gratinar fins que quedi daurat.

PUBLICAT ORIGINALMENT A: RECEPTES DE LA ROSETA

Origen: Llom amb llet i xampinyons

QUESADILLAS GUANACAS – EL SALVADOR

Ingredients:

  • 2 tasses de farina.
  • 1 tassa de formatge parmesà.
  • 4 ous.
  • 1 tassa de sucre.
  • 2 barres de margarina.
  • 1 tassa de llet.
  • Sèsam al gust.

Preparació:

  1. Batre el sucre, els ous i la margarina.
  2. Quan estigui ben batut afegir la llet, la farina i el formatge i seguir batent fins que estigui tot ben barrejat.
  3. Pre-escalfar el forn a 190 graus.
  4. Untar amb margarina els motllos, mirant de no posar-ne gaire perquè sinó la quesadilla quedaria salada.
  5. Quan poses la pasta al motllo afegeixes el sèsam.
  6. Ho posem al forn durant mitja hora. Per verificar si està fet introduim un ganivet a la pasta.
  7. Si surt net, està fet. Cal que es dorin però que no es cremin.
  8. Servir-les amb cafè o xocolata desfeta.

Recepta extreta de “Cuina d’Arreu del Món ”

Origen: QUESADILLAS GUANACAS – EL SALVADOR

GOTET DE PANNA COTTA AMB COULIS DE MADUIXA

Ingredients:

  • -200cc de nata líquida
  • -200 cc de llet
  • -3 fulles de gelatina
  • -100 gr. de sucre
  • -½ kg. de maduixes
  • -el suc de mitja llimona
  • -50 cc. d’aigua.
  • -coco ratllat

Elaboració:

  1. Per a la panna cotta.- Poseu les fulles de gelatina en remull amb una mica d’aigua. En un cassó poseu-hi la nata líquida, la llet i la meitat del sucre i porteu-ho fins l’ebullició. Retireu del foc, i incorporeu-hi la gelatina.
  2. Per al coulis de maduixes. Deixeu marinant les maduixes tallades a bocins amb el suc de llimona durant un parell d’hores. Prepareu un almívar amb l’aigua i la resta del sucre a foc suau, durant uns dos o tres minuts. Retireu-ho del foc i afegiu-hi les maduixes marinades amb el suc de llimona. Tritureu-ho, si voleu que quedi més fi, podeu colar-ho. Reserveu-ho
  3. Torreu en una paella, remenant tota l’estona, un parell de culleradetes de coco ratllat fins que es dauri. Reserveu-ho

Muntatge:

  • Ompliu els gotets amb la panacotta y deixeu-ho refredar fins que qualli. Feu la segona capa amb el coulis de maduixa, empolsineu-ho amb el coco torrat … i gaudiu-ho de gust.

Recepta extreta de “Les receptes de St. Hilari”

Origen: GOTET DE PANNA COTTA AMB COULIS DE MADUIXA