Romesco de carxofes i patates amb gambes

Romesco de carxofes i patates amb gambes

Ingredients (4 pers):

  • – Unes gambes o llagostins
  • – 800 g de patates
  • – 2 kg de carxofes
  • – 1 cabeça d’all
  • – 2 nyores
  • – 25 g d’avellanes torrades
  • – 25 g d’ametlles torrades
  • – 100 ml de xerès
  • – Aigua mineral
  • – Julivert
  • – Oli, sal i pebre

Preparació:

  1. Sofregim en una cassola els alls talladets, la polpa remullada de les nyores, i el julivert, fins que es daurin lleugerament.
  2. Retirem, conservant l’oli a la cassola, i ho triturem amb la batedora elèctrica, junt amb les avellanes, les ametlles, i el xerès, amb una mica d’aigua.
  3. Tornem a posar-ho a la cassola, junt amb les patates, que haurem pelat i trencat a bocins perquè ens absorbeixin bé els sabors. Cobrim les patates amb aigua bullent, per no aturar la cocció.
  4. Pelem i tallem les carxofes. Les fregim en una paella, i les retirem sobre paper absorbent per eliminar-ne l’excés d’oli.
  5. Quan estiguin les patates quasi al punt, afegim les carxofes i les deixem durant aquests últims minuts de cocció. Salpebrem.
  6. Pelem les gambes (en guardarem els caps per fer-ne un bon caldo per alguna altra recepta!), i les marquem banda i banda en una paella amb unes gotes d’oli.
  7. Servim el romesco al plat i acompanyem amb les gambes a sobre.

PUBLICAT ORIGINALMENT A: ELS FOGONS DE LA ISABEL

Origen: Romesco de carxofes i patates amb gambes

Un pensament sobre “Romesco de carxofes i patates amb gambes

  1. Retroenllaç: VERDURA – Receptes de la Cuina Catalana | Celler-Adocse

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.