Arxius diaris: gener 9, 2016

CIGRONS AMB ESCARLETS I MANDONGUILLES

CIGRONS AMB ESCARLETS I MANDONGUILLES

INGREDIENTS:

  • 400g. de cigrons cuits
  • uns escarlets
  • unes mandonguilles (sempre en ting de congelades)
  • 2 alls

PREPARACIÓ:

  1. Posem oli a la paella i la posem al foc afagim els alls i els escarlets nets i tallats i cuem
  2. Un cop els escarlets estiguin cuits posem sal i afagim els cigrons i les mandonguilles que fassin una mica la xup xup

PUBLICAT ORIGINALMENT A: ELS FOGONS DE LA LOURDES

Origen: CIGRONS AMB ESCARLETS I MANDONGUILLES

Rap amb pebrots verds i vermells

Rap amb pebrots verds i vermells

Ingredients:

  • 1 rap net i tallat en rodanxes gruixudes
  • 2 pebrots vermells
  • 1 pebrot verd
  • 6 grans d’all
  • oli d’oliva
  • sal i pebre

Preparació:

  1. En una cassola amb oli sofregiu 3 dents d’alls tallats petits.
  2. Afegiu els pebrots tallats en juliana i deixeu sofregir lentament.
  3. Quan veieu que al pebrot li queda poc per acabar de coure, inclou 3 dents d’alls tallats en làmines i deixeu sofregir una moment.
  4. Afegiu el rap salpebrat i deixeu-lo coure.

PUBLICAT ORIGINALMENT A: LA CUINA DE L’ESTRELLA

Origen: Rap amb pebrots verds i vermells

Musclos a la llauna

Musclos a la llauna

Ingredients:

  • – Musclos
  • – Farina de galeta
  • – Sal
  • – Pebre
  • – Oli d’oliva verge extra

Preparació:

  1. Primer de tot, netegem els musclos i els posem a bullir en aigua salada fins que s’obrin les closques.
  2. Un cop obertes les closques els traiem la closca buida i els col·loquem en una safata de forn.
  3. Els espolsem amb farina de galeta, sal i pebre i els posem a gratinar al forn.
  4. Un cop rossos els traiem i els amanim amb un bon raig d’oli d’oliva.

PUBLICAT ORIGINALMENT A: GAUDINT DE LA CUINA

Origen: Musclos a la llauna

Pa integral amb llavors

Pa integral amb llavors

Ingredients:

  • 280 g de farina integral
  • 175 ml d’aigua
  • 25g de llevat fresc
  • 1 cullerada d’oli d’oliva verge
  • 6 cullerades rases de mescla de llavors de sèsam, lli, gira-sol i rosella
  • 1 culleradeta de sal

Preparació:

  1. L’avantatge d’aquest pa, és que pràcticament no necessita pastar i tampoc no necessita tovar perquè s’enforna amb el forn fred i en un recipient tapat. Mentre el forn s’encalenteix el pa tova amb la calentor que va en augment i manté la humitat amb el vapor que es genera dins el recipient.
  2. Per començar amb la massa, posam en un bol l’aigua i l’oli i ho encalentim 10-15 segons al microones perquè estigui tebi. A continuació dissolem el llevat dins el bol, remenant amb una cullereta fins que s’hagi desfet del tot.
  3. En un bol més gran posam la farina, que primer haurem passat per un colador prim.
  4. Abocam també les restes de segó que ens queden dins el colador i afegim la mescla de llavors i la sal. Reservam una petita part de la mescla de les llavors per posar-les desprès per damunt del pa.
  5. Remenam primer els ingredients sòlids i afegim la part líquida, és a dir, el bol que teníem amb l’aigua, l’oli i el llevat i remenam fins que aconseguim una massa consistent.
  6. Podeu començar remenant amb una cullera, però jo us aconsell que ho faceu directament amb les mans.
  7. Quan ja tenim la massa consistent la pastam una mica damunt una superfície enfarinada. Si ens queda massa aferradissa és que li falta una mica de farina, que haurem d’afegir a poc a poc, i si és queda massa seca i es cruia, afegirem aigua, també a poc a poc i en petites quantitats.
  8. En tenir-la pastada (no més de 10 minuts) li donam la forma del recipient per al forn que utilitzarem per coure el pa. En el meu cas es un recipient ovalat, però es pot fer perfectament en un recipient redó. Untam el recipient amb una mica d’oli i li posam el pa dins.
  9. Pinzellam el pa també amb una mica d’oli i amb un ganivet ben esmolat li feim dos o tres talls. Escampam per sobre del pa les llavors que hem reservat, tapam el recipient i enfornam. Encenem el forn a 220 graus, un cop tenim el pa dins, i en 45-50 minuts teniu el pa llest.

Nota: Per saber si el pa es cuit per dins, pegau uns copets amb el puny a la part de baix. Si sona buit, és que ja està fet!

PUBLICAT ORIGINALMENT A: WHAT’S IN MY HEAD

Origen: Pa integral amb llavors

PASTÍS DE POMA

PASTÍS DE POMA

Ingredients:

  • 3 ous mitjans
  • 15o grms. de sucre
  • 15o grms. de farina
  • 150 grms. de mantega fosa
  • 3 pomes Golden grosses
  • 1/2 culleradeta de llevat
  • 1/2 culleradeta de sucre vainillat
  • 1 rajolí de rom
  • Gelatina transparent per pintar pastissos amb fruites ( Lidl )
  • Un motllo rodó per pastís de poma de 29 cms.x 2cms. d’alçada. També es pot fer rectagular.

Preparació:

  1. Escalfem al forn a 15o graus. Dalt i baix, posició de la graella, al centre.
  2. Untem el motllo amb mantega i farina.
  3. Batem els ous amb el sucre i la vainilla fins que estiguin força escumosos, afegim el rajolí de rom, la farina amb el llevat i batem una mica, quan estigui tot ben integrat i posem la mantega fosa ( no calenta ) remenem amb una cullera i ja ho podem posar al motllo.
  4. Pelem les pomes, les tallem en quatre trossos i les filetegem.
  5. Les anem posant una a sobre de l’altre sense tapar l’anterior del tot, seguim la forma del motllo, fins que tota la pasta quedi coberta.
  6. Posar el motllo damunt de la reixeta del forn, al centre, deixar-lo coure 25/28 minuts i controlar amb un punxó si està cuit.
  7. Sense treure’l del forn posar-lo a gratinar uns segons ( no ens podem distreure ni un moment, es crema ràpid ).
  8. Quan el pastís estigui fred, pintarem tot el sobre amb la gelatina transparent.

PUBLICAT ORIGINALMENT A: LLEVAT FARINA SUCRE I SAL

Origen: PASTÍS DE POMA

Arròs negre

Arròs negre

Ingredients (2 pers.):

  • – 400 g d’arròs de Pals
  • – 1 sèpia amb la seva tinta (o en el seu defecte, tinta congelada)
  • – 1 calamar
  • – cloïsses
  • – 2 carxofes
  • – 1 all
  • – 1 ceba
  • – 2 fulles de llorer
  • – 1’5 l de fumet
  • – Oli, sal i pebre

Preparació:

  1. En una paella o cassola amb una mica d’oli fregim lentament l’all amb les fulles de llorer. Quan estigui lleugerament daurat retirem el llorer.
  2. Netegem i tallem la sèpia i el calamar i els afegim. Deixem que es coguin una mica i hi posem la tinta. Reservem.
  3. En una cassola de fang amb oli coem lentament la ceba ben picada, fins que estigui transparent. Afegim llavors les carxofes netes i tallades, i les sofregim uns 5 minuts. Posem l’arròs i l’enrossim un parell de minuts.
  4. Cobrim l’arròs amb una mica més de la meitat del fumet i deixem coure durant uns 10 minuts.
  5. Afegim la resta del brou junt amb la sèpia i el calamar que tenim ja cuits amb la tinta. Coem durant 10 minuts més i corregim de sal i pebre.
  6. A banda, obrim les cloïsses en un cassó tapat amb una mica d’aigua. Quan es comencin a obrir les retirem i posem sobre l’arròs acabat de fer.

PUBLICAT ORIGINALMENT A: ELS FOGONS DE LA ISABEL

Origen: Arròs negre